سلیمی: انتخابات ۱۴۰۰ از حساسیت زیادی برخوردار است

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است احزاب و جریان‌های سیاسی کشور از انتخابات استقبال کرده و کاندیداهای مورد حمایت خود را برای حضور در آن معرفی کنند تا مردم بتوانند جریان مطلوب خود را انتخاب کنند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه موقعیت ویژه کشور در منطقه و مسائل بین‌المللی، قطعاً این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت زیادی برخوردار بوده و بر همین اساس مقام معظم رهبری بارها نسبت به لزوم برگزاری انتخابات پرشور تاکید کردند.

وی افزود: امروز اولویت اصلی، حضور پر شور در انتخابات است؛ بر همین اساس لازم است احزاب و جریان‌های سیاسی کشور از انتخابات استقبال کرده و کاندیداهای مورد حمایت خود را برای حضور در انتخابات معرفی کنند تا مردم نیز بتوانند جریانات مطلوب خود را انتخاب کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که علی‌رغم وجود مشکلات معیشتی و شیوع بیماری کرونا، مشارکت نکردن در انتخابات مشکلات کشور را مضاعف می‌کند زیرا حضور گسترده مردم در انتخابات در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی و تجاری تأثیرگذار خواهد بود.

سلیمی ادامه داد: به نظر من یکی از مهم‌ترین نواقص قانون انتخابات ریاست جمهوری این است که فرصت مردم برای شناخت کاندیداها کمتر از یک ماه است؛ در صورتی که ضرورت دارد ملت از کاندیداهای ریاست جمهوری شناخت کافی داشته باشند و انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی این موضوع را در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری لحاظ کند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان حدود یک سال قبل از برگزاری انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان می‌کند: برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و منابع کشور وعده بدهند؛ زیرا وعده‌هایی مانند پرداخت یارانه ۱۰ برابری مشکلات بیشتری برای کشور ایجاد می‌کند.

کد خبر 485553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.