آمریکا نشست وین را گام ابتدایی سازنده خواند

سخنگوی کاخ سفید نشست وین درباره بازگشت آمریکا به برجام را گام ابتدایی سازنده خواند و گفت: این نشانه و گام خوبی است که حتی به صورت غیر مستقیم(با ایران) تعامل داریم.

به گزارش ایمنا، جن ساکی روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود گفت: گفت‌وگوها در وین برای دومین روز ادامه دارد. احتمالا توئیت اتحادیه اروپا را دیده‌اید که مذاکرات را "متحدانه و با همت" توصیف کردند.

وی افزود: این یک گام ابتدایی سازنده از فرایند جاری است. موضوع اولیه هم بازگشت ایران به انطباق با تعهدات و کاهش تحریم‌های آمریکا است. انتظار داریم این گفت‌وگوها دشوار و فرایند، طولانی باشد. این نشست‌ها، تنها شروع یک دوره است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: من نمی‌توانم یک زمان‌بندی برای این مذاکرات ارائه دهم. بر این باوریم که دیپلماسی، مسیری درست برای پرداختن به این چالش است. این کار را در هماهنگی و همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان انجام می‌دهیم.

ساکی روند جاری در وین را بهترین رویکرد دانست و اضافه کرد: این نشست، شروع یک فرایند است و انتظار داریم که پس از اتمام این دور از مذاکرات، بازخوانی از آن را منتشر کنند.

جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های باقی‌مانده در برجام از روز گذشته مذاکرات کمیسیون مشترک را در وین آغاز کردند. پس از دور نخست این گفت‌‎‌وگوها، دو کارگروه برای بررسی چگونگی اقدام هسته‌ای ایران و همچنین چگونگی برداشته شدن تحریم‌های آمریکا، تشکیل شد.

هیات آمریکا هم در قالب دیگری به سرپرستی رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با اعضای باقی‌مانده برجام بدون ایران تعامل دارد.

ایران بر لغو یکپارچه تحریم‌ها پیش از بازگشت آمریکا به برجام تاکید دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 485532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.