مرحوم نکویی تکیه‌گاه نیروهای خط امام(ره) و اصلاحات بود

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه مرحوم نکویی برای جریان نیروهای خط امام(ره) و اصلاحات تکیه گاه و محور بود، گفت: همانطور که قبل از انقلاب کتاب فروشی قائم پاتوق انقلابیان بود بعد از دولت اصلاحات نیز آقای نکویی باعث وحدت نیروهای وفادار به امام (ره) و آرمان‌های او بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری در مراسمی که به صورت مجازی به مناسبت درگذشت مرحوم سید علی نکویی برگزار شد، اظهار کرد: انسانی والا و ارزشمند از میان ما رفت؛ شخصیتی که در طول حیات با برکتش دمی از تلاش، فعالیت، خیرخواهی، نوع دوستی و انسان دوستی فروگذار نکرد. مرحوم نکویی انسان بسیار وارسته بود که رفتنش برای همه دوستان بسیار سخت و ناگوار است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: از میان مؤمنان مردانی هستند که به عهدی که با خداوند بسته‌اند صادقانه وفادار مانده‌اند؛ همه کسانی که ایمان آورده‌اند توفیق عمل به عهدی که با خداوند بسته‌اند را ندارند، این پیمان دو سویه است، یک طرف آن خدا و یک طرف انسان مؤمنی که می‌خواهد به آن پایبند باشد قرار دارد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: اوصاف متقین و مؤمنان در قرآن و نهج‌البلاغه ذکر شده است؛ لذا با توجه به صفاتی که از پیامبر اسلام (ص) در نهج‌البلاغه ذکر شده باید با الگوگیری از ایشان به گونه‌ای رفتار کنیم که بی دلیل از کسی تعریف و یا شخصی را بی دلیل تخریب نکنیم.

حجت الاسلام موسوی لاری افزود: امروز شرایط به گونه‌ای است که افراد از همه امکانات رسانه‌ای در جهت خلاف رفتار نبی مکرم اسلام (ص) استفاده می‌کنند. در جامعه ما چاپلوسی و تخریب جایگاه افراد است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد مرحوم نکویی قبل و بعد از انقلاب به پیمانی که با خداوند بسته بود عمل کرد، ادامه داد: امیرالمومنین (ع) زمانی که مالک اشتر را به مصر فرستاد منشور حکومتی در اختیار او قرار داد که در آن خطاب به مالک نوشته مردم درباره حاکمان همان داوری‌هایی خواهند داشت که آنان درباره مردمان دارند، لذا نمی‌توان افکار عمومی را نادیده گرفت.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: مرحوم نکویی انسانی اخلاق مدار بود، او پیش از انقلاب برای تحقق آرمان‌های الهی و بعد از انقلاب نیز در سطوح مختلف مدیریتی برای خدمت به مردم تلاش کرد.

حجت الاسلام موسوی لاری افزود: آقای نکویی در دوران استانداری قزوین و پس از آن در دورانی که وزیر کشور بود تلاش می‌کرد اخلاق اسلامی را رعایت کند؛ استانداران بسیاری آقای نکویی را به عنوان پیشکسوت خودشان قبول داشتند و اگر ایشان بین افراد داوری می‌کرد، می‌پذیرفتند زیرا او را به صفا صمیمیت، دوستی و صداقت می‌شناختند.

وی ادامه داد: مرحوم نکویی در تمام طول صبح تا شب و حتی تا نیمه‌های شب تلاش می‌کرد تا بتواند گره‌ای از مشکلات مردم باز کند. پیش از انقلاب نیز کتابفروشی ایشان محل تجمع انقلابیون بود و بسیاری از چهره‌های فعال همچون دکتر صلواتی، مرحوم منتظری و سایر شخصیت‌های برجسته اصفهان و کشور در این محل رفت و آمد داشته و آن مرحوم در واقع محلی برای کسانی که می‌خواستند تبادل نظر و محفل انسی داشته باشند، ایجاد کرده بود.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: این روزها در سوگ عزیزی نشسته‌ایم که قبل از انقلاب امیدبخش نیروهای انقلاب و پس از آن، نماد تلاش صادقانه و فداکارانه بود.

حجت الاسلام موسوی لاری افزود: آقای نکویی برای جریان نیروهای خط امام (ره) و اصلاحات تکیه گاه و محور بود. در طول مدتی که تشکیلات اصلاح طلبان با عنوان شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان شکل گرفت، اعضای شورای مرکزی تهران دغدغه‌ای نداشت و همه مطمئن بودند که با وجود آقای نکویی مشکلی در استان اصفهان برای تشکیلات حزبی ایجاد نمی‌شود و همانطور که قبل از انقلاب کتاب فروشی قائم پاتوق انقلابیون بود بعد از دولت اصلاحات نیز حضور آقای نکویی فرصتی برای تجمیع نیروهای وفادار به امام (ره) و آرمان‌های او بود.

وی تصریح کرد: امروز شخصیتی را از دست دادیم که با وجود برخورداری از تجربه فراوان، ادعایی نداشت و با محبت با همه برخورد می‌کرد.

کد خبر 485507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.