فضای سبز اراک با مشکل کمبود آب مواجه است

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: فضای سبز شهری اراک از کم آبی رنج می‌برد و حتی درختان کاشته شده در گردنه سیبک به دلیل آبیاری نشدن مناسب روز به روز درحال خشک شدن هستند و هیچ مسئولی به داد آنها نمی‌رسد.

علی‌جعفر محصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در مساله فضای سبز شهری اراک اهمیت ویژه‌ای دارد، حفظ باغات اطراف اراک به ویژه در مناطق سنجان و کرهرود است.

وی افزود: این کار را می‌توان با اجرای طرح «باغ بنا» پیگیری کرد. اگر به مالکان باغات، اجازه ویلاسازی با یک طرح مصوب داده شود می‌توان انگیزه‌ها را برای حفظ باغات افزایش داد لذا از شهردار تقاضا دارم تا طرح مناسبی را در این خصوص تهیه کرده و جهت تصمیم گیری نهایی به شورا ارائه کند.

این عضو شورای شهر در خصوص کمبود آب برای آبیاری فضای سبز شهری اراک، تصریح کرد: در حال حاضر فضای سبز شهری اراک از کم آبی رنج می‌برد و حتی درختان کاشته شده در گردنه سیبک به دلیل آبیاری نشدن مناسب روز به روز درحال خشک شدن هستند و هیچ مسئولی به داد آنها نمی‌رسد.

محصولی تاکید کرد: استفاده از پساب شهری اراک برای آبیاری فضای سبز امری کاملاً مناسب و به صرفه بوده و از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند لذا از شهردار اراک تقاضا دارم تا هرچه سریع‌تر برای اختصاص سهمیه‌ای مناسب از پساب شهری پیگیری کند و مشکل آبیاری فضای سبز را بر طرف کند.

کد خبر 485484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.