مهار کرونا با روش "اوزون زنی" در ورشو

شهرداری ورشو به منظور ضدعفونی سراسری فضای شهر برای مقابله با شیوع کرونا، روش "اوزون زنی" را در پیش گرفته است که به عنوان فناوری خلاق شهری در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری ورشو به منظور ضدعفونی سراسری فضای شهر، روش "اوزون زنی" را برای مقابله با شیوع کرونا در پیش گرفته است که به عنوان فناوری خلاق شهری در نظر گرفته می‌شود.

اوزون زنی روشی است که به علت قدرت کاربردی بالا در موارد مربوط به ضدعفونی، محبوبیت زیادی دارد. کارشناسان حوزه مدیریت شهری دریافتند این ماده تأثیر مخربی بر محیط زیست ندارد و به همین علت برای ضدعفونی سطح شهر گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

کارشناسان بخش خدمات آب و فاضلاب ورشو به یاری تیم خدمات شهری شتافتند و با در اختیار قرار دادن دستگاه‌های اوزون زن، ضدعفونی کردن سطوح شهر را سرعت بخشیدند.

اوزون به عنوان قوی‌ترین ضدعفونی کننده در جهان شناخته می‌شود که به دلیل ساختار ناپایدار خود، پس از مدتی کوتاه به اکسیژن تبدیل می‌شود و به همین علت ضرری برای محیط زیست ندارد؛ این ویژگی اوزون باعث شده تا در گروه گندزداهای ارگانیک قرار بگیرد.

ضدعفونی تمام معابر حمل و نقل شهر، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس، محیط درون و بیرون مراکز درمانی و خانه‌های سالمندان، زیرگذرها، ترمینال‌ها، میدان‌های عمومی، مهد کودک‌ها، باشگاه‌های ورزشی و زمین‌های بازی، مراکز تست کرونا و سایر فضاهای عمومی شهر در بازه زمانی چندماهه ضدعفونی خواهد شد.

قرار است این فرآیند در ساعات کم تردد به ویژه شب هنگام و همچنین در روزهای غیر بارانی انجام بگیرد تا کمترین آسیبی به ساکنان شهر وارد نشود.

تاکنون دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۱۷ نفر در لهستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۷۰۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مهار کرونا با روش "اوزون زنی" در ورشو

کد خبر 485459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.