از مرمت اماکن تاریخی تا پیرایش منظر شهری در منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته با تلاش خادمان مردم در شهرداری این منطقه، اقدامات زیادی در راستای جلب رضایتمندی شهروندان انجام شد.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری منطقه در یک سال گذشته با تلاش شبانه‌روزی در حوزه‌های آزادسازی و املاک ضمن توافق و تملک فضای لازم برای احداث سه ایستگاه از چهار ایستگاه مترو در منطقه با اعتباری معادل ۶۸۰ میلیارد ریال و آزادسازی گلوگاه‌های جامی، جوزدان، میرداماد همچنین قسمت‌های زیادی از خیابان ادامه اردیبهشت، به بخش زیادی از درخواست‌های مردمی در محلات مذکور تحقق بخشیدند.

وی افزود: با توجه به وجود تراکم ساخت و بخش عمده‌ای از بافت‌های تاریخی شهر اصفهان در منطقه یک، شهرداری با مرمت و بازسازی اماکن تاریخی همچون خانه روغنی، باز زنده‌سازی و احیای محور و مادی نیاصرم، ساماندهی اطراف مسجد پاچنار و کفسازی محور بیدآباد از بازار علیقلی آقا تا مسجد سید سعی در توجه به ساماندهی این موضوع مهم کرده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: در این منطقه با توجه به درخواست بسیاری از شهروندان در حوزه مرمت پیاده راه‌ها و ساماندهی معابر، با برنامه‌ریزی در حوزه‌های عمرانی اقداماتی همچون نوسازی پیاده‌رو خیابان شهید مطهری، پیاده‌روسازی ضلع غربی خیابان پنج رمضان، ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری، نوسازی پیاده‌رو حاشیه زاینده‌رود، مناسب‌سازی خیابان مطهری، ساماندهی خیابان شیخ بهایی و ساماندهی خیابان عباس‌آباد انجام شده است که تعدادی از این پروژه‌ها آماده بهره برداری و چندین نقطه محل دیگر در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: پیرایش منظر شهر با در نظر گرفتن بافت تاریخی منطقه و محیط‌های مورد نیاز با بررسی کارشناسان حوزه زیباسازی در قالب پروژه‌هایی از جمله زیباسازی و آرام سازی محیطی در خیابان مطهری، مبلمان ویژه کودکان در پارک کودک، اجرای هنر شهری محور جامی، نورپردازی درختان خیابان میرداماد، زیباسازی میدان شهدا، ساماندهی آبنمای میدان جمهوری و نورپردازی پل آذر برنامه‌ریزی شده که ضمن اتمام بخش عمده‌ای از طرح‌های ذکر شده، تلاش شهرداری این منطقه به صورت شبانه روزی برای اتمام پروژه‌های جاری ادامه دارد.

شکرانی گفت: از جمله اقدامات ویژه منطقه در حوزه خدمات شهری شامل: احداث کلکتور آبرسانی فضای سبز محور شرقی غربی است که با ایجاد این ظرفیت در منطقه، بحران‌هایی همچون خشکسالی‌ها و کمبودهای آب، کمترین آسیب را برای فضای سبز و پارک‌ها خواهد داشت و این مهم با آینده‌نگری و کارشناسی در حوزه مدیریت بحران در فضای سبز برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بازگشایی گلوگاه خیابان جامی با برآورد کلی ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است، گفت: عملیات احداث خیابان اردیبهشت نیز تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته و با آزادسازی ۲ پلاک باقی مانده در مسیر خیابان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

بازگشایی گلوگاه‌های خیابان میرداماد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به بازگشایی گلوگاه گذر جوزدان، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته، ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است؛ البته در این طرح ۹۰ پلاک درگیر است که در فاز اول که بیشترین متراژ را در مسیر دارد نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: برای بازگشایی گلوگاه‌های خیابان میرداماد نیز که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته، ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

شکرانی در خصوص پارکینگ خیابان شهید بهشتی، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه یک هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و اختصاص زمینی به مساحت دو هزار و ۸۰۰ مترمربع جهت احداث پارکینگ در ابتدای خیابان شهید بهشتی در حال توافق بوده که با احداث آن یک پارکینگ طبقاتی قابل‌توجه آماده خدمت رسانی به شهروندان خواهد بود و مشکل پارک حاشیه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به گزارشی از فعالیت حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه یک شهرداری، تصریح کرد: در این حوزه ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در دستور کار قرار گرفته و برای اجرای آن ۱۲.۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: در بخش تعبیه دوربین نظارت تصویری در میدان مارنان ۱.۲ میلیارد ریال برآورد هزینه کل پروژه بوده است همچنین برای ایمن‌سازی بزرگراه شهید خرازی سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه عمرانی منطقه یک شهرداری، اظهار کرد: ساماندهی مادی نیاصرم، مناسب‌سازی خیابان مطهری پیاده روسازی ضلع غربی پنج رمضان، ساماندهی خیابان عباس آباد و خیابان شیخ بهایی، نوسازی پیاده روی حاشیه زاینده‌رود، کف‌سازی محور بیدآباد، ساماندهی اطراف مسجد پاچنار، نوسازی پیاده رو خیابان شهید مطهری، مرمت خانه روغنی و ساماندهی مادی نیاصرم بخشی از پروژه‌های حوزه عمرانی این منطقه در سال ۹۹ بوده است.

پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی ساماندهی مادی نیاصرم

شکرانی با بیان اینکه پروژه کف‌سازی محور بید آباد به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: عملیات پیاده روسازی خیابان شیخ بهایی به اتمام رسیده و عملیات پیاده راه سازی خیابان برای اجرا سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: عملیات مرمت ابنیه خانه روغنی به پایان رسیده و در مرحله نصب درب‌های چوبی و گچ‌بری ها قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از پیشرفت ۳۰.۴ درصدی ساماندهی مادی نیاصرم خبر داد و گفت: مادی نیاصرم یکی از مادی های اصلی شهرستان بوده که هدف از این ساماندهی، ایجاد مسیرهای گردشگری پیاده راه و دوچرخه در کنار مادی است.

وی خاطر نشان کرد: پیاده روسازی ضلع غربی خیابان پنج رمضان در مرحله توافق نرخ با سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری جهت اجرا است و از نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

شکرانی با اشاره به فعالیت‌های خدمات شهری و زیباسازی منطقه، گفت: کلکتور آبرسانی فضای سبز، نورپردازی پل آذر، ساماندهی آب‌نمای میدان جمهوری، اجرای هنر شهری محور جامی حدفاصل چهار باغ تا مسجد پاچنار، باز زنده سازی محور تاریخی مادی نیاصرم از پل مارنان تا آرامگاه صائب، احداث ایستگاه آتش نشانی چهارباغ پایین که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، زیباسازی و آرام سازی محیطی در خیابان مطهری، مبلمان ویژه کودکان در پارک کودک و تونل آب و نور بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه به شمار می‌رود.

کد خبر 485439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.