بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن احداث شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملکرد بنیاد مسکن را در چهل و دومین سالگرد تاسیس بنیاد تشریح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش با اشاره به اینکه تعداد کل واحدهای مسکونی احداث شده از ابتدای فعالیت تا پایان سال ۹۹، چهار میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۶۷ واحد است، اظهار کرد: عملکرد سال ۹۹، احداث ۱۳۸ هزار و ۳۰۴ واحد مسکونی با اعتبار ۹ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان بوده است. همچنین تکمیل ۲۵۳ هزار و ۸۴۲ واحد مسکونی نیمه‌تمام و ساخت تعداد ۲۴۶ هزار و ۹۷۷ واحد مسکونی با اعتبار ۴۷ هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان در برنامه سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

بیش از ۲ میلیون و ۸۷ هزار واحد مسکونی بازسازی شد

وی بازسازی واحدهای مسکونی را در مناطق آسیب‌دیده از اهم برنامه‌های بنیاد عنوان کرد و افزود: تعداد کل واحدهای مسکونی بازسازی شده اعم از احداثی و تعمیری در مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی از ابتدا تاکنون تعداد ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۶۸۳ واحد بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محل حوادث رخ داده در سال‌های ۹۸ و ۹۹، تعداد ۱۹۷ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی با اعتبار ۸ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان بازسازی شدند.

تابش در خصوص زلزله سی‌سخت و اعلام اتمام بازسازی‌های ناشی از آن زلزله نیز گفت: زلزله سی‌سخت ۲۹ بهمن در استان کهگیلویه‌وبویراحمد به وقوع پیوست که به واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرد. در آن زلزله ۱۲۶۰ واحد مسکونی آسیب دیدند که به دلیل اهمیت موضوع ارزیابی‌ها انجام و تأمین اعتبارات از سوی دولت برای بازسازی‌ها انجام شد. در برنامه است تا واحدهای مسکونی آسیب‌دیده سی‌سخت امسال تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

احداث یک میلیون و ۷۷۳ هزار واحد مسکونی در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

وی درباره طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اعلام کرد: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی و به‌منظور افزایش تاب‌آوری سکونتگاه‌های روستایی در برابر سوانح شروع شده و بر این اساس، از سال ۸۴ تاکنون، تعداد یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی با اعتبار بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مجموع واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده از ۷ درصد سال ۸۴ هم اکنون به بیش از ۵۵ درصد ارتقا یافته است، توضیح داد: عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی احداث ۱۵۵ هزار و ۷۹۸ واحد مسکونی است. تعداد واحدهای احداثی در دست اجرا از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۹۱ هزار و ۲۱۱ واحد با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان است. برنامه احداث ساخت مسکن روستایی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای امسال تعداد ۲۰۰ هزار واحد با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان است. میزان اعتبار موردنیاز جهت تکمیل و احداث واحدهای جدید برای امسال اعتبار ۱۸ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان است.

تابش تأمین مسکن اقشار محرومان را از دیگر فعالیت‌های بنیاد برشمرد و گفت: تأمین مسکن ۱۰۱ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در سه سال ۹۷، ۹۸‌و ۹۹ با اعتبار ۷ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان با هدف خانه‌دار شدن خانواده‌های کم درآمد تنظیم شد. در سال ۹۸ و ۹۹ در مجموع ۵۱ هزار و ۴۹۴ واحد با اعتبار ۴ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان به پایان رسید. برای ۱۴۰۰ نیز تعداد ۴۹ هزار و ۹۴۶ واحد با اعتبار ۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان در دست اجرا قرار دارد.

وی در خصوص نوسازی بافت در معرض خطر و ساماندهی حاشیه شهرهای منتخب نیز اظهار کرد: در این باره تاکنون یکهزار و ۴۶۳ واحد مسکونی به اتمام رسیده است و تعداد ۱۷ هزار و ۳۷ واحد با اعتبار یکهزار و ۲۸۷ میلیارد تومان در دست اجراست که شامل ۱۸۰۰ واحد در دوگنبدان، ۱۰۰۰ واحد حاشیه مسجدسلیمان، ۱۰۰۰۰ واحد حاشیه زاهدان، ۲۵۰۰ واحد حاشیه چابهار و ۲۰۰۰ واحد حاشیه مشهد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام پروژه‌های عمرانی جهت ساماندهی و رفع معضلات بافت حاشیه‌ای را در اولویت کار بنیاد اعلام کرد و گفت: میزان اعتبارات در نظر گرفته شده در این بخش معادل ۲۲ میلیارد تومان است.

کد خبر 485417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.