جمع‌آوری و ساماندهی ۲۴۳ متکدی در سنندج

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته ۲۴۳ متکدی در شهر جمع‌آوری شدند که ۱۶۱ نفر از آنها مرد و ۸۲ نفر زن بودند.

به گزارش ایمنا، صلاح الدین وکیلی در این باره اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی وجود متکدی در معابر سطح شهر است که بعضاً موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی گفت: با هدف کاهش پدیده زشت تکدیگری در سطح شهر طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به صورت مستمر اجرا خواهد شد.

وی از ساماندهی ۲۴۳ متکدی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۶۱ نفر از آنها مرد و ۸۲ نفر زن بودند.

وکیلی عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۳ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده متعهد به ترک تکدیگری شدند و با توجه به اینکه ۸ نفر از آنها از شهرها و استان‌های همجوار آمده بودند با اخذ تعهد کتبی به شهرهای محل سکونتشان انتقال داده شدند.

اسکان ۶۸ نفر از متکدیان بی‌سرپناه

وکیلی اضافه کرد: ۶۸ نفر از متکدیان به دلیل نداشتن سرپناه در مجتمع اسکان داده شده و ۲ نفر از آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و ۳ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: ۱۹ کودک متکدی هم از سطح شهر در سال گذشته جمع‌آوری شد که با اخذ تعهد تحویل خانواده‌هایشان شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج افزود: اطلاعات متکدیان جمع‌آوری شده در سامانه آسیب دیدگان اجتماعی به طور کامل ثبت خواهد شد.

وکیلی با اشاره به همکاری مراجع قضائی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های حمایتی در راستای اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم در راستای کاهش پدیده زشت تکدیگری در سطح شهر گام برداریم.

منبع: فارس

کد خبر 485414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.