بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۲۱.۹۷۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۸ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۱۰.۸۸۹ واحدی به سطح ۱.۲۴۹.۸۹۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۲۵۶ واحدی در سطح ۴۳۷.۱۱۵ واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار کاهش ۰.۸۶ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۹ درصد را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۲۱.۹۷۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۸ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۷ واحدی به سطح ۱۷.۹۲۴ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۳۵.۷۸۳ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۵۶۸ میلیون برگه سهم بود.

برای بررسی بازار امروز، می‌توان بازار روزهای گذشته را برای روزهای بعد کپی کرد که به معنای تکرار یک اشتباه است. همچنان معتقدم بازار بسیار ارزنده است و پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد. فرقی نمی‌کند سهام بنیادی خریده باشید یا یک سهم دیگر، بر اساس اطلاعات مالی خرید زده باشید یا تکنیکال هرچه بیشتر می‌گذرد اوضاع به جای بهبود وخیم‌تر می‌شود نه قیمت دلار کاهشی یافته و نه توافقی شکل گرفته که نتایج آن مشخص شود اما بازار یکپارچه در خون است، بیش از ۹ ماه است که مسئولان بورس به سرمایه گذاران می‌گویند دید بلند مدت داشته باشید و هنوز دقیقاً مشخص نیست این دید بلند مدت چه میزان بوده و چقدر دیگر باید صبر کرد. اگر قرار است مجدد انتخابات ایران هم پیش خور شود می‌توان در صف فروش نشست، با وجود آمارها و صحبت‌هایی که از اطلاعات بنیادی و رکوردشکنی‌های شرکت‌ها می‌شود قفل بودن بازار در صف فروش رفتار عجیبی است.

نماینده آمریکا در امور ایران گفته است بعد از بازگشت به برجام، اول از همه دنبال توافق طولانی‌تر خواهیم بود. نگرانی‌هایی درباره برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌‎ای ایران وجود دارد و آمریکا می‌خواهد درباره این موارد گفت‌وگو کند. رسیدن به توافق، قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران را ضروری نمی‌دانیم. ما با هر کسی که در قدرت باشد مذاکره خواهیم کرد. نمی‌توانیم انتخابات ایران را نادیده بگیریم اما نمی‌توان اجازه داد این موضوع سرعت کارمان را به ما دیکته کند.

مدت‌ها است که ایران در یک برزخ برجامی قرار گرفته است. در روزهای گذشته نیز در خصوص بد عهدی آمریکایی‌ها صحبت شد فعلاً توافقی نشده است و اگر هم بشود بسیار زمان بر است بنابراین این حجم از واکنش بازار منطقی نیست.

قیمت فولاد در بازار داخلی چین به سطح سال ۲۰۰۸ رسید! ورق گرم در اروپا از ۱۰۰۰ دلار هم عبور کرد!! در CIS آخرین قیمت ۹۸۰ دلار است!!! فروشندگان اسلب به امید فروش به قیمت‌های بالاتر در ماه‌های آتی با توجه به روند صعودی قیمت‌های پایین دست از فروش محصولات خود امتناع می‌کنند افزایش قیمت‌ها عمدتاً به دلیل عدم قطعیت در مورد حذف مشوق‌های صادراتی ورق در چین است؛ در صورتی که این مشوق‌ها حذف شود می‌تواند موجب کاهش عرضه ورق در بازار خارج از چین و افزایش قیمت‌ها شود برخی از فروشندگان اسلب کره‌ای، ویتنامی و همچنین منطقه CIS در حال حاضر عمدتاً پیشنهادهای خرید را نمی‌پذیرند این عدم عرضه از سوی فروشندگان CIS ، خریداران را به سمت فروشندگان ایرانی سوق می‌دهد.

بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

رکورد «رکوردها» در فولاد مبارکه اصفهان شکسته شد، اما سهام شرکت در بورس در صف فروش!!!

فولاد مبارکه در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پاسخ به تقاضای داخلی و خارجی، موفق شد در ۷۵ روز پایانی سال گذشته، ۱۴ رکورد، تنها در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به ثبت رساند و از این حیث رکورد تازه‌ای را ثبت کند.

این شرکت با بررسی تقاضای داخلی و خارجی در حوزه فولاد کوشیده تا علی‌رغم همه تحریم‌ها و دشواری‌های تولید در کشور، فرآیند توسعه‌ای پیوسته خود را به پیش برد و نقش پررنگی را در بخش‌های مختلف از جمله تولید فولاد خام (تختال) و در نهایت ورق‌های فولادی ایفا کند.

بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

رشد ۱۰۰۰ درصدی درآمد شرکت لیزینگ بیمه نوین

شرکت لیزینگ اقتصاد نوین طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۵۹,۶۹۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۶ درصدی افزایش داشته است. ولنوین با سرمایه ثبت شده ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱,۴۷۹,۵۳۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۶۷ درصدی افزایش داشته است.

رشد ۱۰۷ درصدی فروش چکاوه

شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۷۹,۵۴۳ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۱۹ درصدی افزایش داشته است. چکاوه با سرمایه ثبت شده ۲۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲,۲۰۳,۹۹۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصدی رشد داشته است.

پورتفوی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی وغدیر

شرکت سرمایه گذاری غدیر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ از محل واگذاری سهام ۲,۸۷۷,۹۵۴ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰۰ درصدی افزایش داشته است وغدیر با سرمایه ثبت شده ۷۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است شرکت در انتهای اسفند ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۶۵,۲۱۱,۱۳۴ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۵۳۵ درصدی به مبلغ ۱,۰۶۶,۴۱۳,۶۹۶ میلیون ریال رسیده است.

خکاوه بدون تغییر

شرکت سایپا دیزل طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۹۶۱,۲۲۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل تغییری نداشته است. خکاوه با سرمایه ثبت شده ۲,۶۳۵,۷۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳,۷۳۳,۹۳۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصدی افت داشته است

نقشه بازار

بورس امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 485412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.