امیدی: توافق با چین موتور محرکه‌ احیای‌ برجام بود

یک کارشناس روابط اموربین الملل گفت: مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و برای احیای برجام باید تحریم‌ها تعلیق شود.

علی امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون اخبار نشست شب گذشته کمیسیون مشترک برجام، اظهار کرد: این اخبار حاکی از آن است که اراده ویژه‌ای در طرف‌های آمریکایی و ایرانی برای احیای برجام وجود دارد.

وی افزود: اظهارات اخیر رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نشان دهنده تمایل کشور متبوع وی برای بازگشت به برجام است؛ بر همین اساس به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و برای احیای برجام باید تحریم‌ها تعلیق شود.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: علی رغم اینکه نشست شب گذشته کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان کشورهای ۱+۴ و ایران برگزار شد و نماینده آمریکا در این نشست حضور نداشت، اما با توجه به اظهار نظرهای مقامات دیپلماسی کشورهای عضو برجام به نظر می‌رسد گفت و گوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا سازنده بوده است.

امیدی با بیان اینکه سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به عنوان موتور محرکه احیای برجام عمل کرد، گفت: تحلیلگران آمریکایی در هفته‌های گذشته مدعی شدند که عدم همکاری ایران و آمریکا در چهارچوب معاهده برجام هزینه‌های سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.

کد خبر 485366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.