ساماندهی کارگران ساختمانی با اجرای طرح" لیست کارها"

معاون خدمات شهری شهردار مشهد موفقیت ایست‌کارها را در گرو همراهی و مشارکت شهروندان و به میدان آمدن ۱۲ دستگاه‌ ذی‌ربط دانست و گفت: از نهادهای متولی انتظار داریم که با توجه به فعال شدن ایست‌کارها، خدمات خود از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزشی رایگان را در این مکان‌ها به کارگران واقعی ارائه کنند.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تعداد ۱۲ ایست کار، به عنوان کلان پروژه‌ای اجتماعی و یک الگوی ایده‌آل در کشور اواخر سال گذشته در کلانشهر مشهد پیاده‌سازی شده است، اظهار کرد: شهرداری فراتر از وظایف قانونی خود به موضوع ساماندهی کارگران ورود پیدا کرده تا این معضل اجتماعی را که زیبنده شهر مقدس مشهد نیست به خوبی رفع کند.

وی ادامه داد: یکی از مناظری که روزانه در سطح شهر شاهد هستیم، حضور افراد در حاشیه برخی معابر و میادین شهر به عنوان کارگر ساختمانی و فصلی است و بی‌شک حضور این افراد در حاشیه معابر در شأن آنها نیست زیرا برای توزیع کار انضباطی وجود ندارد و از سوی دیگر کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه ساماندهی نحوه اعزام به کارها، ارائه خدمات رفاهی و توزیع دو نوبت بسته معیشتی بین کارگران ساختمانی بنا بر دستور شهردار این کلانشهر انجام شد، خاطرنشان کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای با استانداری مشهد منعقد شده تا بلافاصله پس از اجرای جایگاه‌های دائمی، کارگران خدمات خود را در آن‌ها ارائه کنند؛ همچنین بر اساس پیگیری‌ها توسط استانداری، تعداد ۱۲ دستگاه اجرایی علاوه بر شهرداری همچنین دو سازمان مردم نهاد باید در این ارتباط به میدان آیند.

وی تاکید کرد: از نهادهای متولی انتظار داریم که با توجه به فعال شدن ایست‌کارها، خدمات خود را در این ایستگاه‌ها به کارگران واقعی از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزشی رایگان، ارائه کنند.

یعقوبی گفت: اپلیکیشن کارگران ساختمانی با همکاری سازمان فاوای شهرداری طراحی شده تا شهروندان بدون حضور در ایست کارها درخواست خود را برای استفاده از خدمات کارگران و استاد کاران اعلام کرده و از این طریق نیروی کاری مورد نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه کارگرانی که در ایست کارها ثبت نام کرده و فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کنند و مورد استعلام قرار می‌گیرند با کارگران حاضر در گذرها که قابل شناسایی نیستند، قابل قیاس نخواهند بود چرا که در صورت وجود اشکال در نحوه فعالیت کارگران دارای پرونده در ایست‌کارها، موارد قابل رصد و پیگیری است، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که ما در بحث ساماندهی کارگران ایجاد کرده‌ایم؛ کارگر واقعی که محتاج کار باشد، بیکار نخواهد ماند و امتیاز بندی آنها بر اساس پارامترها، در میزان دریافت حقوق آنها مؤثر خواهد بود.

کد خبر 485356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.