صرفه جویی ۵ میلیون متر مکعب آب با احداث تصفیه‌خانه نیروگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با بیان اینکه احداث خط انتقال فاضلاب به نیروگاه توسط شرکت آب و فاضلاب در دست انجام است، گفت: میزان آب صرفه‌جویی شده نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب بوده که معادل مصرف یک شهرک ۱۰۰ هزارنفری در سال است.

به گزارش ایمنا سعید محسنی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و توجه به این موضوع که نیروگاه اصفهان از نوع بخار است، متخصصان در صدد کاهش مصرف آب در این واحد برآمده و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری و استحصال آب صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این تصفیه خانه با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای استحصال آب صنعتی و ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و سالیانه پنج میلیون متر مکعب احداث شده است که طی چند مرحله فاضلاب خام را به آب صنعتی قابل استفاده در تولید برق تبدیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: احداث خط انتقال فاضلاب به نیروگاه توسط شرکت آب و فاضلاب در دست انجام بوده و هزینه توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب خام شهرستان درچه و انتقال آن به تصفیه خانه توسط نیروگاه پرداخت شده است.

محسنی با بیان اینکه میزان آب صرفه‌جویی شده نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب بوده که معادل مصرف یک شهرک ۱۰۰ هزارنفری در سال است، افزود: برای جانمایی این تصفیه خانه تمام مجوزهای مورد نیاز از استانداری، مجوزهای زیست محیطی و سازمان‌های مربوطه دریافت شد و پس از آن احداث این پروژه آغاز شد، این تصفیه خانه مجهز به سیستم کنترل بو است و انتظار می‌رود با عملکرد مناسب آن بوی نامطبوعی در محیط منتشر نشود.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۳۰۰ متر از خط انتقال فاضلاب باقی مانده است، گفت: با اتمام این ۳۰۰ متر، فاضلاب خام به نیروگاه می‌رسد و پیش از تابستان سال جاری با بهره برداری از تصفیه خانه به همان میزانی که اشاره شد در مصرف آب تازه صرفه‌جویی خواهد شد و نیروگاه اصفهان می‌تواند نقش خود را در تأمین برق منطقه ایفا کند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با بیان اینکه کشاورزان شهرستان درچه در میان معترضان اخیر نبوده و فقط تعدادی از کشاورزان شرق اصفهان نسبت به استفاده از فاضلاب خام توسط نیروگاه اصفهان اعتراض کردند، افزود: در جلساتی که کشاورزان با مسئولان داشتند مشخص شد متناسب با آب خاکستری یا پساب استحصال شده، از میزان مصرف آب خام نیروگاه کاسته خواهد شد و کشاورزان عزیز با آگاه شدن از این موضوع به اعتراض خود پایان دادند و عملیات اجرایی بخش باقیمانده خط انتقال لوله فاضلاب به نیروگاه فعال شد.

محسنی در پایان تاکید کرد رعایت حقوق کشاورزان محترم و زحمتکش و توجه به مطالبات آنها از اولویت‌های اصلی صنعت برق و نیروگاه اصفهان است که همیشه به آن توجه داشته و خود را ملزم به رعایت کامل حقوق آنان می‌داند.

کد خبر 485352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حسین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 1
    نیروگاه واسه مرف خودش مصرف کند که نخواهد از چاه اب بیرون بکشد یا از کانال رودخانه مصرف کند فاضلابش پشیکش خودش
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    5 0
    اگر بوی فاضلاب منتشر شود بخاطر غربی شرقی بودن وزش باد و قرار گرفتن تصفیه خانه در غرب اصفهان کل شهر با بوی بد مواجه خواهد شد، تصفیه خانه اصفهان کنار پل شهرستان دقیقا همین کار را کرده، کل شهر را به فنا می دید.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    دعا کنیم باران بیاد
  • احمد IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    جای تشکر و تقدیر داره
  • مهدی شریفی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    یعنی چی شورشو در اوردید آب اصفهانو میدید به یزد بعد میخواید با آب فاضلاب نیروگاه رو بچرخونید مردم درچه از بیخ مخالف این کارند شما اصلا میدونید این کار چه ضرراتی داره .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    بادرود به همه چیزی که کاملا مشخص است اینه که اگر بوی فاضلاب درمنطقه منتشر شود مردم نسبت به سلامت عمومی ساکت نخواهندماند