جذب ۱۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: سال گذشته در دو مرحله یک هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت فرسوده، خط سوم قطار شهری و توسعه ناوگان اتوبوسرانی جذب شده است.

به گزارش ایمنا، مهدی حاتمی اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع اوراق مشارکت در کشور و متقاضیان بسیار، فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت روند پیچیده و طولانی دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت در سال ۱۳۹۹ در یک مرحله موفق به دریافت مجوز ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت با ضمانت بانک ملی و پرداخت صددرصدی از سود و اصل اوراق از سوی شهرداری مشهد برای بافت فرسوده شدیم که این اوراق در اوایل سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد به دریافت مجوز انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و تصریح کرد: از ماه‌های قبل پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت آغاز و جلسات زیادی با سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

وی افزود: در پی این تلاش‌ها خوشبختانه موفق شدیم نوزدهم اسفندماه مجوز سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور را برای انتشار یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصد از اصل و سود اوراق از سوی دولت را دریافت کنیم

حاتمی ادامه داد: هم زمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت با بانک‌ها نیز برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق نیز وارد مذاکره شدیم تا سرانجام بانک صادرات به عنوان بانک عامل انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هر سال بسیار تلاش کرده‌ایم تا انتشار اوراق مشارکت به پایان سال منتهی نشود، اما این موضوع تاکنون میسر نشده است، گفت: با توجه به این موضوع و با پیگیری‌های بسیار ساعت ۲۰ روز بیست وهشتم اسفند موفق به دریافت مجوز انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از بانک مرکزی شدیم

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: به دنبال آن ساعت ۲۴ انتشار اولیه بخشی از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت که ۷۰۰ میلیارد تومان برای خط سوم قطار شهری و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نخستین بار برای توسعه ناوگان اتوبوس رانی است، منتشر شد.

وی با تأکید بر اینکه باقی مانده اوراق نیز در مراحل بعدی منتشر خواهد شد، گفت: در مجموع سال ۱۳۹۹ در یک مرحله ۳۲۷ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت فرسوده حرم مطهر و در مرحله دیگر یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ۳ سوم قطار شهری و ناوگان اتوبوس رانی جذب شده است.

حاتمی تأکید کرد: برای سال ۱۴۰۰ نیز پیگیر استفاده از ظرفیت انتشار اوراق مشارکت هستیم که تاکنون سهم ۲۵۰ میلیاردتومانی شهرداری مشهد از اوراق مشارکت برای بافت فرسوده مشخص شده و به دنبال افزایش سهم مشهد از این بخش هستیم.

کد خبر 485344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.