قیمت کالاها در هفته‌ای که گذشت؛ اعلام قیمت کالاهای اساسی در «رمضان»

بررسی تغییرات قیمتی بازارها در هفته‌ای که گذشت نشان‌دهنده افزایش قیمت طلا، نفت و سیمان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در صد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار موضوع تأمین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح شد که بر اساس آن، میزان ۳۰ هزار تن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین ۳۰ هزار تن شکر با قیمت ۸,۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، ۳۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه این ماه در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب روغن در گزارش ستاد تنظیم بازار اعلام نشده است اما بر اساس سامانه ۱۲۴ قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۹۶۵۰ تومان، روغن مایع آفتابگردان ۹۹۰۰ تومان، روغن نیمه جامد ۴.۵ کیلویی ۵۱ هزار تومان و روغن نباتی ۱۶ کیلویی ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

خرما گران نمی‌شود

عباس تابش اظهار کرد: در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان ۱۴۰۰ هیچ مشکلی وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده، قیمت خرما در این ماه افزایش نخواهد یافت.

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تأمین کالاهای پرمصرف ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه با تدارکی که دیده شده، همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تأمین و در شبکه توزیع قرار گرفته است.

روغن سرخ کردنی کم نیست؛ واحدهای صنفی در سامانه ثبت درخواست نکردند!

تابش با اشاره به اینکه روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در خصوص تأمین روغن جامد است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نظارت، امیدواریم تا پیش از ماه مبارک رمضان این مشکل برطرف شود.

وی افزود: علت آنکه روغن سرخ کردنی در برخی از خرده فروشی‌ها عرضه نمی‌شود کمبود آن نیست بلکه موضوع این است که این خرده فروشی‌ها واحد خود را در سامانه جامع تجارت تعریف نکرده و کد نقش دریافت نکرده‌اند چرا که همه واحدهای متقاضی توزیع انواع روغن باید در سامانه جامع تجارت واحد خود را تعریف کرده و کد نقش دریافت کنند، در غیر این صورت حق عرضه روغن خوراکی ندارند.

جدیدترین قیمت گوشت قرمز در بازار

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان، ران گوسفندی ۱۵۸ تا ۱۷۰ هزار تومان، ماهیچه ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، سردست ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، ران گوساله حدود ۱۳۰ هزار تومان، سردست گوساله حدود ۱۲۵ هزار تومان و ماهیچه گوساله ۱۳۰ هزار تومان است.

در میادین میوه و تره بار نیز قیمت هر کیلو ران تازه گوساله ۱۲۱ هزار تومان، سردست تازه گوساله ۱۱۹ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۱۰ هزار تومان، گوشت چرخ کرده مخلوط ۱۰۹ هزار تومان، ران تازه گوسفندی ۱۵۴ هزار و۶۰۰ تومان، سردست تازه گوسفندی ۱۳۲ هزار و۷۰۰ تومان، کف دست تازه گوسفندی ۱۵۳ هزار و۴۰۰ تومان، شقه کامل گوسفندی ۱۲۸ هزار تومان، ران گوساله برزیلی هر کیلو ۱۰۶ هزار تومان، سردست گوساله برزیلی ۱۰۳ هزار تومان، ران منجمد گوساله ۹۹ هزار تومان، سردست منجمد گوساله ۹۷ هزار تومان، ران منجمد گوسفندی ۱۰۷ هزار تومان و سردست منجمد گوسفندی ۹۷ هزار تومان است.

ابلاغ مصوبه واردات ۵۰ هزار تن گوشت مرغ

پانزدهم فروردین ماه سعید عباسپور طی نامه‌ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، گمرک و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب استان کرمان، مصوبه شماره ۱۵۵۲۵۲. ت ۵۸۵۹۷ ه مورخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته هیأت وزیران در خصوص واردات تا سقف ۵۰ هزار تن گوشت مرغ با استفاده از ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی را جهت اطلاع، اقدام و ابلاغ به گمرکات اجرایی ارسال کرد.

قیمت سیمان سفید ۳۵ درصد افزایش یافت

کارگروه مدیران عامل شرکت‌های سیمان سفید، در پی افزایش قیمت تمام شده تولید سیمان سفید همچون مواد اولیه تولید، قطعات یدکی و همچنین هزینه حمل‌ونقل (به‌ویژه حمل‌ونقل مواد اولیه)، به منظور جلوگیری از زیان عمده به کارخانه‌های تولیدکننده سیمان، طی جلسات متعدد توافق کردند که برای جبران بخشی از افزایش هزینه‌ها، قیمت فروش سیمان سفید از ابتدای سال جاری، مشمول افزایش ۳۵ درصدی شود بنابراین قیمت سیمان سفید با این میزان افزایش به ۵۶۷ هزار تومان به ازای هر تن سیمان سفید فله رسیده است علاوه بر این هزینه مالیات بر ارزش افزوده و بسته‌بندی نیز به قیمت سیمان سفید پاکتی اضافه خواهد شد.

قیمت طلای جهانی صعود کرد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تأثیر ضعیف‌تر شدن ارزش دلار و عقب نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۷۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۳۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۲۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

بهبود قیمت نفت پس از ریزش ۳ دلاری

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که تقاضا برای خرید ارزان پس از ریزش بیش از چهار درصدی معاملات در روز گذشته شکل گرفت افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۳۴ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۸ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت مسکن ملی افزایش یافت

هزینه ساخت مسکن ملی از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در هر متر مربع به چهار میلیون و ۹۲۲ هزار تومان افزایش یافته است. این نرخ تعدیل که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ اعلام شده بر اساس نرخ رشد قیمت مصالح و دستمزد اعمال شده است. سازمان برنامه و بودجه هر سه ماه یک بار هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی را بر اساس نرخ روز اعلام می‌کند که در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ قیمت ساخت مسکن ملی را برای سازندگان و پیمانکاران ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در نظر گرفت و در سه ماهه چهارم با ۷۹ درصد رشد مواجه شده است.

کد خبر 485331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.