بهترین زمان دریافت واکسن کرونا برای زنان باردار چه موقع است؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چه زنان باردار زودتر واکسن کرونا دریافت کنند، احتمال انتقال آنتی بادی‌های محافظتی به جنین افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقد هستند که زنان باردار باید حتماً واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند، اما زنان باردار نگران این موضوع هستند که این واکسن ممکن است به سلامت جنین آن‌ها آسیب بزند بنابراین گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر سلامت زنان باردار و جنین آن‌ها، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، نمونه خون ۲۷ زن باردار را که در سه ماهه سوم بارداری خود واکسن فایزر یا مدرنا دریافت کردند، ارزیابی کرده و خون بند ناف ۲۸ نوزاد متولد شده شامل ۲۶ نوزاد تک قلو و یک جفت دو قلو را بررسی کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که زنان شرکت کننده در این مطالعه پس از دریافت واکسن کرونا، ایمنی شدیدی در برابر ابتلای بیماری کووید -۱۹ به دست آوردند.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که هر چه مدت زمان بین دریافت واکسن کرونا و به دنیا آوردن نوزادان بیشتر باشد، آنتی بادی بیشتری به نوزادان منتقل می‌شود. طی انجام این آزمایش فقط سه مورد از نوزادان که شامل یک جفت دو قلو و یک تک قلو می‌شد، هنگام تولد آنتی بادی نداشتند. مادران این نوزادان، اولین دوز واکسن کرونای خود را کمتر از سه هفته قبل از زایمان دریافت کرده بودند.

به گفته پژوهشگران، از آنجایی که واکسن‌های کرونا اواخر سال گذشته در دسترس افراد قرار گرفت، بهترین زمان دریافت واکسن برای زنان باردار مشخص نشد. هم اکنون با انجام دادن مطالعاتی از این قبیل مشخص شده است که هر چه زنان باردار زودتر واکسن کرونا دریافت کنند، احتمال انتقال آنتی بادی به جنین افزایش پیدا می‌کند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Obstetrics and Gynecology منتشر شده است.

کد خبر 485325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.