جدیدترین محدودیت‌های کرونایی در کشورهای جهان

موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده است تا کشورهای مختلف، قوانین و محدودیت‌های جدیدی را وضع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال گسترش سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا به این بیماری از مرز ۱۳۲ میلیون نفر عبور کرده است. شیب صعودی مجدد ابتلا به این ویروس مرگبار به یک چالش بزرگ برای واکسیناسیون افراد تبدیل شده است. مقامات بهداشتی و درمانی معتقد هستند که شیوع گسترده گونه جدید ویروس کرونا که نخستین بار در بریتانیا و آفریقای جنوبی شناسایی شد، عامل اصلی رشد مجدد تلفات این بحران است. به گفته آنها بیش از یک سال طول کشید تا آمار تلفات ناشی از بیماری کووید -۱۹ به دو میلیون نفر برسد، در حالی که یک میلیون مورد مرگ و میر تنها در طول سه ماه اخیر اتفاق افتاده است. در ادامه به بررسی قوانین و محدودیت‌های کرونایی جدید در چندین کشور جهان می‌پردازیم:

محدودیت‌های کرونایی جدید در کشورهای جهان

محدودیت‌های کرونایی در فرانسه

تا امروز، چهار میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۶۳ نفر در کشور فرانسه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و ۹۶ هزار و ۸۷۵ نفر آن‌ها به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند. بنابراین با افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کووید -۱۹ در این کشور، سومین دور محدودیت‌های قرنطینه به اجرا گذاشته شده است. همه مدارس، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و کسب و کارهای غیرضروری در فرانسه به مدت چهار هفته تعطیل شده‌اند. در این مدت افراد نمی‌توانند از ساعت هفت بعدازظهر تا ۶ صبح در خیابان‌ها رفت و آمد کنند. علاوه بر این، شهروندان برای قدم زدن یا ورزش کردن اجازه ندارند بیش از ۱۰ کیلومتر از خانه‌های خود دورتر شوند.

وضعیت قرمز کرونا در ایتالیا

تا کنون سه میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۴۴ تفر در ایتالیا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۱۱ هزار و ۳۲۶ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر تمام مناطق ایتالیا با موج جدید شیوع ویروس کرونا مواجه شده است و روزانه حدود ۲۰ هزار مورد جدید ابتلاء در این کشور گزارش می‌شود بنابراین ایتالیا در وضعیت قرمز و بالاترین سطح محدودیت‌ها قرار دارد. بر اساس محدودیت‌های جدید، جا به جایی‌های غیر ضروری در این کشور ممنوع شده است.

محدودیت‌های کرونایی جدید در کشورهای جهان

تشدید تدابیر محدود کننده در اسپانیا

تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در اسپانیا نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است به طوری که تا کنون سه میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۲۵ نفر در این کشور به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و ۷۵ هزار و ۷۸۳ نفر فوت کرده‌اند بنابراین مقامات این کشور تدابیر محدود کننده و قرنطینه را تشدید کرده‌اند. ممنوعیت‌های رفت و آمد در کشور اسپانیا نیز تا تاریخ ۹ آوریل ادامه خواهد داشت.

تست سریع کرونا در فروشگاه‌های آلمان

تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در آلمان، دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۳۶ نفر است و ۷۷ هزار و ۶۳۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. وزیر بهداشت این کشور اخیراً اعلام کرده است افراد واکسینه شده در برابر ویروس کرونا می‌توانند بدون انجام دادن تست کرونا به مراکز خرید یا آرایشگاه‌ها بروند و دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. البته این طرح در هفته‌های آینده و پس از شکسته شدن موج سوم کرونا اعمال خواهد شد علاوه بر این در هفته‌های آینده سیستم تست سریع کرونا در فروشگاه‌ها راه‌اندازی خواهد شد. به گفته مقامات بهداشتی آلمان، خطر انتقال ویروس کرونا ۱۵ روز پس از دریافت دوز دوم واکسن بسیار کم است به نظر می‌رسد به منظور شکست دادن موج سوم کرونا در این کشور، اقدامات شدیدتر و جدی‌تری اعمال خواهد شد تا بتوانند طرح ذکر شده را اجرا کنند.

محدودیت‌های کرونایی جدید در کشورهای جهان

تست هفتگی کرونا در بریتانیا

تا کنون چهار میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۵۰ نفر در بریتانیا به ویروس کرونا آلوده شده و ۱۲۶ هزار و ۸۶۲ نفر از آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند بنابراین با توجه به افزایش شیوع ویروس مورد نظر در این کشور، مقامات دولتی اعلام کردند که شهروندان باید هر هفته دوبار تست کرونا انجام دهند تا زنجیره مبتلایان به کووید -۱۹ شکسته شود، زیرا در این صورت افراد مبتلا به این بیماری که علائم خاصی ندارند نیز شناسایی خواهند شد. به نظر می‌رسد این طرح اواسط ماه می اجرا شود. علاوه بر این از شهروندان درخواست شده است به منظور کاهش میزان شیوع ویروس کرونا در این کشور، تا حد امکان در منزل بمانند و از رفتن به سفر اجتناب کنند.

قرنطینه اجباری مسافران در ایرلند

تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در کشور ایرلند به ۲۳۸ هزار و ۴۶۶ نفر رسیده است که از این تعداد چهار هزار و ۷۱۸ نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند. ایرلند سخت‌ترین محدودیت‌های سفر را در اتحادیه اروپا را دارد و اخیراً چندین کشور مانند بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده آمریکا و آلمان را در لیست کشورهای پرخطر قرار داده و اعلام کرده است مسافرانی که از این کشورها وارد می‌شوند باید حداکثر به مدت ۱۴ روز در هتل‌های مخصوص قرنطینه شوند.

کد خبر 485323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.