تصویب کلیات طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون صنایع مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الله فیروزی در تشریح نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام اینکه در نشست امروز کمیسیون متبوعش، طرح قانون یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی بررسی و کلیات آن تصویب شد، اظهار کرد: هدف کلی طرح مذکور یکپارچه‌سازی تمام داده‌ها، منسجم کردن اطلاعات و مدیریت دولت بر اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر دستگاه‌های اجرایی سامانه‌ای جداگانه دارند؛ به طور مثال ثبت احوال، اسناد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که اطلاعات را سلیقه‌ای جمع‌آوری می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خانه ملت با بیان اینکه نحوه استفاده از داده‌ها و اطلاعات این سامانه‌ها تابع شرایط خاصی نبوده و شیوه جمع آوری اطلاعات استاندارد نیست و اطلاعات بخشی است، اضافه کرد: هدف از ایجاد بانک اطلاعاتی استفاده همه کشور از داده‌ها شد در حالیکه اکنون نمی‌توان از داده موجود در سامانه‌ی سازمان‌ها استفاده کرد.

وی عدم دسترسی دستگاه‌های نظارتی به داده‌ها را یکی دیگر از ایرادات دانست و تصریح کرد: مجلس، سازمان کل کشور و دیوان محاسبات به عنوان نهادهای نظارتی اشرافی بر اطلاعات ندارند که همین امر موجب شد به طور مثال در یک شب حدود ۶ هزار خودرو ثبت سفارش شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف از طرح مذکور حکمرانی دولت بر داده هاست از سوی دیگر استاندارد خاصی برای جمع آوری در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: مهر
کد خبر 485280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.