ادامه محدودیت تردد به عراق و ممنوعیت سفر به ترکیه

رئیس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از تمدید دو هفته‌ای محدودیت‌های تردد به عراق خبر داد و گفت:‌ با موافقت رییس جمهوری و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز گذشته سفر به ترکیه جز در موارد تجاری، بازرگانی و ضروری ممنوع شده است.

به گزارش ایمنا، حسین ذوالفقاری امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را یکی از موضوعات مهم عنوان اظهار کرد: مقرر شد ستادهای استانی کار را با جدیت دنبال کنند و کمیته عالی نظارت با مسؤولیت وزارت بهداشت، نظارت عالیه را انجام می‌دهد.

وی افزود: وزارت بهداشت هر بخش، منطقه و استانی که پروتکل‌ها را رعایت نکردند به موقع اعلام می‌کند تا مورد پیگیری قرار بگیرد. همچنین تعداد قابل توجهی از ناقضان مقررات قرنطینه‌ای شناسایی شده‌اند و در بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت است قرار شد حداکثر ظرف یک هفته اسامی افراد با تست مثبت نقض کننده قرنطینه به نیروی انتظامی اعلام شود تا از آن طریق جریمه‌های قانونی برای آنان اعمال شود.

دبیر کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تردد با کشورهای همسایه گفت: قبل از نوروز محدودیت‌هایی با کشور عراق اعمال کردیم که این محدودیت‌ها تا دو هفته دیگر تمدید شد و جز موارد ضروری و کارهای تجاری و تبادل کالا تردد به عراق انجام نمی‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: درباره ترکیه هم باتوجه به موافقت ریاست جمهوری و رئیس ستاد ملی کرونا اعلام شد همه تورهای مسافرتی به ترکیه از روز گذشته جز موارد تردد بازرگانی تجاری و باری آن هم با رعایت پروتکل‌ها لغو شد.

وی افزود: مقرر شد با حمایت و پشتیبانی وزارت بهداشت و هلال احمر موضوع کنترل ترددها در مرزهای زمینی و هوایی با جدیت بیشتر و با دقت در چارچوب به موارد ابلاغ شده اعمال و تست‌ها انجام شود تا مشکلی برای کشور ایجاد نشود.

منبع: ایرنا

کد خبر 485274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.