حدود ۵ درصد معتادان متجاهر هستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان گفت: استان اصفهان بر اساس آمارها و مراجعه معتادان به مراکز MMT حدود ۱۰۰ هزار نفر معتاد قطعی دارد که بین ۵ تا ۸ درصد آنها تقریباً متجاهر هستند.

محسن یارمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار معتادان استان طبق سرشماری سال ۹۵ نصف میانگین کشوری است آمار کشوری ۵.۲ درصد است و آمار استانی ۲.۲ درصد است.

وی افزود: استان اصفهان بر اساس آمارها و مراجعه معتادان به مراکز MMT حدود ۱۰۰ هزار نفر معتاد قطعی دارد که ۱۰ درصد معتادان از خانم‌ها هستند و بین ۵ تا ۸ درصد آنها تقریباً متجاهر هستند اما به دلیل اینکه آمار دقیقی از این موضوع نداریم معمولاً گفته می‌شود ۵ درصد معتاد متجاهر در استان وجود دارد که حدود پنج هزار نفر می‌شود و معمولاً آمار معتادان متجاهر استان اصفهان کمتر از این تعداد و بین ۲ تا ۳ هزار نفر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با بیان این که بسته به شرایط کشورها حدود ۵ درصد معتادان هر کشوری متجاهر هستند، افزود: دو مرکز معتادان متجاهر در استان با داشتن ظرفیت بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر در شرایط عادی داریم که در شرایط کرونا تعداد افراد در این مراکز به یک دوم کاهش یافته است.

وی در خصوص مرکز ماده ۱۶ باغ فدک، تصریح کرد: متأسفانه مرکز ماده ۱۶ باغ فدک هنوز آماده نشده است با این که حدود سه سال است این پروژه در حال اجرا است اما پیشرفت آنچنانی نداشته است و مسئولان امر امسال قول دادند بودجه خوبی برای این موضوع بگذارند و پروژه فدک را برای پذیرش معتادان تکمیل کنند.

یارمحمدیان افزود: در سال گذشته سه مرتبه جمع آوری معتادان متجاهر در استان انجام شد و به کمپ‌ها و مراکز معتادان ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: سه کمپ مختص پذیرش زنان معتاد متجاهر زنان در استان اصفهان فعال است که مجموع ظرفیت این مراکز تقریباً حدود ۱۰۰ نفر است، زنان معتاد متجاهر شهر اصفهان به سامان سرای خورشید منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان در خصوص نوع مصرف مواد مخدر گفت: بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در کشور ما هنوز مواد مخدر سنتی است و امکان دارد سال‌های آینده مصرف مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی سبقت بگیرد.

یارمحمدیان در مورد شیوع کرونا در کمپ‌های اعتیاد و معتادان متجاهر گفت: هیچ مشکلی در رابطه با کنترل شیوع کرونا نداشتیم. پس از جمع آوری، معتادان متجاهر تست کرونا انجام داده و موارد مشکوک مشخص می‌شوند که در قرنطینه نگهداری می‌شوند. چند مورد محدود از بیماران مشکوک به کرونا در جمع آوری ها داشتیم که قرنطینه شدند.

وی در خصوص توزیع واکسن در کمپ‌های ترک اعتیاد افزود: هنوز در مورد واکسن کرونا هیچ ابلاغ یا دستوری به ما داده نشده است.

کد خبر 485238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.