تعطیلی ۱۰ روزه شهر در اختیار شورا نیست/ افزایش ۳ برابری فوتی‌های کرونا در تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برای کنترل شرایط بحرانی کرونا برگزار کرده و بحث را پیش می‌برد. در این میان مواردی هم به شهر تهران مربوط می‌شود که جزء وظایف ما نیست و تعطیل شدن یا نشدن طرح ترافیک یا قرنطینه شهر به تصمیم شورای شهر بستگی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی پس از جلسه امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این که با اشاره به گزارش شهردار تهران در جلسه امروز درباره فعالیت‌ها و مخصوصاً درآمد شهرداری در آخر سال، اظهار کرد: ماه اسفند، ماه بسیار خوبی بوده و درآمدهای به دست آمده از مرز ۹۰ درصد عبور کرده است ولی هنوز همه به حساب ننشسته و عدد دقیق گفته نشده است با این حال در جلسه هم‌اندیشی آینده عدد دقیق اعلام و گزارش بخش بودجه نقدی و غیرنقدی در آخر سال ارائه می‌شود.

وی افزود: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز از فعالیت‌های نوروزی شهرداری و بعضی از مسائل مطرح شده مانند زدن توپ در مجاورت برج آزادی و سوءتفاهم‌ها درباره بخشنامه مربوط به حاجی فیروز گزارش داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همچنین از فعالیت‌های بسیار زیادی که این معاونت در نوروز ۱۴۰۰ داشت گزارش داده شد؛ مخصوصاً سر زدن به بازماندگان جان‌باختگان کرونایی که تعدادشان به ۱۸ هزار نفر رسید و خانواده‌های زیادی را مشمول می‌شد و لازم بود از آنها دلجویی شود.

وی درباره دستور جلسات دیگر شورا گفت: فوریت لایحه شهرداری تهران برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داده شده بود که تصویب شد.

هاشمی اظهار کرد: حدود ۶۰ گزارش حسابرسی در طول این سال‌ها که از سال ۹۳ مانده بود در شورای شهر آماده شده و الان به سال ۹۴ رسیدیم و تعدادی آماده شده که در دستور گذاشتیم که لازم است سال به سال گزارش حسابرسی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در شورا مطرح شود و توصیه‌ها و احکامی که شورای شهر در کمیته بودجه به تصویب رسانده را به سازمان‌ها و شهرداری ابلاغ کنیم. امروز درباره سه گزارش سال ۹۴ سازمان‌های زیباسازی، پسماند و فاوا بحث شد و ابلاغ خواهد شد.

وی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران افزود: شرایط بحرانی است، ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برگزار کرده و بحث را پیش می‌برد. در این میان مواردی هم به شهر تهران مربوط می‌شود که جزء وظایف ما نیست و تعطیل شدن یا نشدن طرح ترافیک یا قرنطینه شهر به تصمیم شورای شهر بستگی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با این حال کمیته مربوط به موضوع کرونا را فعال کردیم و مسائل را رصد می‌کنیم، مخصوصاً تعداد آماری که از بهشت زهرا می‌گیریم که پیش‌تر به عدد کمتر از ۲۰ رسیدیم و تثبیت شده بود و الان به عدد ۵۰ و نزدیک به ۶۰ رسیدیم.

وی اضافه کرد: دیروز و امروز عدد تقریباً ثابت بود، فکر می‌کنم ۵۳ یا ۵۴ بود لذا اگر این موضوع ادامه یابد باید اطلاعات و ارقام بیاید و ما هم در شورای شهر به بحث می‌گذاریم و نظر خود را اعلام می‌کنیم.

حضور کوتاه مردم در حمل‌ونقل عمومی کم‌خطر است

هاشمی درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: گزارشی اخیراً از معاونت حمل‌ونقل عمومی اذعان کرده که حضور کمتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مسافران در واگن‌ها و اتوبوس‌ها خطر کمتری دارد ولی اگر طولانی در واگن قرار بگیرند و آلودگی وجود داشته باشد می‌تواند مشکلاتی به وجود آورد.

وی با بیان اینکه در مورد تهویه واگن‌ها عملیاتی انجام شد که هوا را بیشتر از بیرون بگیرد و هوای داخل را گردش ندهد که این اتفاق در هواکش واگن‌های مترو افتاده است افزود: تعداد مسافران مترو هنوز زیاد نشده است در نوروز تعداد مسافران به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر رسید با افزایش تعداد مسافران در هفته آتی تصمیم مجددی گرفته می‌شود.

درخصوص باغات طبق آئین نامه قبلی عمل می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ۶۱ باغ مورد مناقشه شورای شهر و شورای عالی استان‌ها و نامه‌ای که از سوی رئیس شورای عالی جعل شده بود، گفت: همانطور که گفته شد ابتدا یک نامه در این خصوص از طریق سامانه دولت برای من آمد ولی شماره و امضا نداشت؛ وقتی دیدم این شماره امضا ندارد از مدیریت مصوبات شورا خواستم نامه نگاری کرده و دلیل نداشتن شماره و امضا پیگیری شود.

وی ادامه داد: بعد از مدتی و در اواخر اسفندماه نامه‌ای به دستم رسید که شماره داشت و رونوشت آن به آقای قالیباف مجلس زده شده بود؛ چون تناقضاتی با قبل داشت جلسه اضطراری تشکیل دادیم و تناقضات را مقایسه کردیم و به نظر نمی‌آمد که معقول باشد اما همان روز صداوسیما مصاحبه‌ای با آقای احمدی، ریاست شورای عالی استان ها کرد و وی گفت اگر کسی این نامه را اجرا نکند برخورد قضائی می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: اگر جلسه یکشنبه به موضوع باغات می‌رسید، می‌خواستم این مسائل را بگویم ولی نرسیدیم و در جلسه هیئت رئیسه مطرح شد. خبرهایی همان لحظه به ما رسید که جعلیاتی در این خصوص اتفاق افتاده است و همان موقع با مجلس و شورای عالی استان‌ها صحبت کردم که بدانم کم و کیف موضوع چیست و گفتند که هنوز این نامه قابل اجرا نیست.

وی گفت: این موضوع مطرح شد که چیزی که آمده مسیر قانونی خود را طی نکرده است و وقتی قابل اجرا خواهد شد که این مسیر طی شود و وقتی این مسیر طی شد، باید در روزنامه رسمی هم چاپ شود. در هر صورت نفهمیدم این نامه جعلی بود یا اشتباهی رخ داده بود، بیشتر فکر می‌کنم اشتباه شده بود؛ با این حال در شرایطی قرار گرفتیم که قرار است آئین نامه قبلی را اجرا کنیم تا به ما خبر بدهند.

کد خبر 485226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.