رفع موانع گردشگری در بستر رودخانه هراز

شهردار آمل گفت: با رفع موانع و اجرای ‏طرح های توسعه در بستر رودخانه هراز رونق گردشگری رخ خواهد داد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید هاشمی در بازدید مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از طرح توسعه گردشگری بستر رودخانه هراز در شهر آمل با بیان این که اجرای طرح گردشگری در این بستر اثرگذاری بسیاری در رونق گردشگری آمل و شهرهای اطراف خواهد داشت، تصریح کرد: رودخانه هراز با ظرفیت بسیار بالا، شهر آمل را به دو نیم تقسیم کرده است که ظرفیت عظیم گردشگری در این حوزه به شمار می‌رود.

وی با بیان این که متأسفانه با ایجاد کمربندی‌ها در حاشیه شهرها، این شهرها تنها به محل گذر مسافران تبدیل شده و اکثر شهرهای مازندران از اقامت مسافران و منافع حاصل از آن بی بهره‌اند، گفت: بیشتر زمین‌های بستر رودخانه‌ها تصرف شده و حتی برای آن‌ها سند گرفته‌اند که امروز شهرداری با اجرای طرح توسعه، در این زمینه کمک بزرگی برای آزادسازی این بستر به شمار می‌رود.

وی افزود: تاکنون چهار هکتار به میزان دو قطعه زمین که در بستر رودخانه سند دریافت کرده بودند، آزادسازی شده است و در ادامه نیز برای اجرای این پروژه، برای آزادسازی قطعات دیگر مسیرهای قضائی را طی خواهیم کرد.

شهردار آمل با اشاره به چشم اندازهای اجرای طرح توسعه گردشگری در این رودخانه اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای پیاده روی، اسکیت سواری، سد لاستیکی و المان‌هایی با هویت بومی در این طرح دیده شده است که فاز نخست تا آن تا آذرماه ۱۴۰۰ طراحی شده و از اعتباری قریب به ۷۰ میلیارد تومان بهره‌مند است و برای فازهای بعدی که اجرای پروژه‌های گردشگری است ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

آمل تبدیل به مقصد گردشگری شود

«علیرضا شریعت» فرماندار آمل نیز در این بازدید با بیان این که این شهر هنوز تبدیل به مقصد گردشگری نشده است، تصریح کرد: آمل ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد تا با رونق سرمایه گذاری، ضمن ایجاد ظرفیت‌ها و بهره برداری از آن، افزایش درآمد مردم را نیز سبب شود.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های ناب شهرستان آمل رودخانه هراز است که هیچ گاه به آن توجه نشده، گفت: شورای شهر و شهرداری به این باور رسیده‌اند که اتفاق گردشگری بزرگی برای شهر آمل در ساماندهی رودخانه هراز رخ خواهد داد.

کد خبر 485221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.