هنرمندان مایه افتخار شهر هستند

شهردار شیراز گفت: هنرمندان مایه افتخار شهر هستند و اگر شیراز متفاوت از دیگر شهرها و دارای جایگاه ویژه ای در تاریخ و جهان است به علت وجود هنرمندان و داشته های فرهنگی و هنری خود است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حیدر اسکندرپور امروز _ سه شنبه ۱۷ فروردین ماه ۹۹_ در دیدار با هنرمندان با طرح این پرسش که چرا با وجود احداث پل و کارخانه حال مردم و جامعه خوب نیست؟، اظهار کرد: امروز نیاز داریم از دیدگاه سخت افزاری فاصله بگیریم و این هنر هنرمندان است که نگاه نرم را به شهر تزریق کنند تا شاهد افزایش کیفیت و بهبود حال مردم باشیم.

وی تاکید کرد: آنچه شیراز را همطراز شهرهای بزرگ دنیا قرار می‌دهد، داشته‌های فرهنگی و هنری است و هنگامی که اصحاب فرهنگ و هنر و آثار هنری محترم شناخته می‌شوند، فضای جامعه نیز قدری نرم‌تر و فرهنگی‌تر خواهد شد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امروز به هنر، موسیقی، اندیشه‌های ناب و شعر نیاز داریم تا امید را در دل جامعه زنده نگه داریم و جامعه پویا باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرداری شیراز در حوزه فرهنگ و هنر گفت: با برنامه‌ریزی شده در شهرداری چندین پروژه فرهنگی هنری در دست اجرا داریم، همچون پردیس تئاتر نصر با سه هزار مترمربع زیربنا، سه سالن تئاتر و ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی که تقدیم هنرمندان این حوزه می‌شود.

اسکندرپور افزود: همچنین در میدان کوزه‌گری پردیس فرهنگی سینمایی شامل پنج سالن سینما، دو سالن تئاتر سالن اجتماعات و باغ کتاب در حال احداث است و هم اکنون تجهیز سینماها را آغاز کرده‌ایم.

وی گفت: باغات قصردشت از داشته‌های شیراز است و امروز بیش از ۷۰۰ هکتار از باغ‌های قصردشت باقی مانده و در راستای حفظ این ثروت، زمینی به مساحت ۱۶ هکتار با دیدگاه معکوس که از سال‌ها پیش بایر بود را در حال احیا و درختکاری هستیم و در قلب آن موزه هنر با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

شهردار شیراز ادامه داد: این اقدامات زیرساختی است و هنرمندان با فکر، اندیشه، توان و هنر به این مجموعه‌ها روح می‌بخشند.

وی با بیان این که شیراز دارای مکتبی است که کمتر به آن پرداخته شده است و قدری مغفول واقع شده است، گفت: با برنامه ریزی شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی بنا شد ۲۰ عنوان کتاب شهرداری با همکاری مؤلفان آنها را چاپ کند؛ این اقدام برای اولین بار است و سفارش کار نیز به هنرمندان داده شده است از جمله کتاب شیراز شعر شهر. امسال با رونمایی از این کتاب‌ها سال خوبی برای مکتب شیراز است.

اسکندرپور اظهار کرد: برای ایام نوروز چهارده گروه موسیقی در اماکن گردشگری شیراز اجرا داشتند و در بسترهای مختلف همچون فضای مجازی منتشر شد و کار ارزنده‌ای بود که هم آثار گردشگری و هم هنرمندان را معرفی می‌کرد و در روز شیراز نیز کارهای موسیقی فاخری را تقدیم همشهریان می‌کنیم.

برگزاری جلسات کاربردی با هنرمندان استمرار یابد

«دستغیب» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست صمیمی با اشاره به طرح خرید آثار هنری هنرمندان و پشتیبانی از آنها گفت: هنرمندان با ارائه پیشنهادات، طرح‌ها و انتقادات خود، ما را در امر فرهنگی یاری کنند، همچنین خواستار استمرار برگزاری جلسات کاربردی با هنرمندان شد.

«سولماز دهقانی» رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دیدار نوروزی با هنرمندان اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این مبنا بوده که با تغییر نگاه در مدیریت شهری، شهرداری از نهادی صرفاً عمرانی به عنوان نهادی فعال در حوزه فرهنگی و هنری تبدیل شود و امیدوارم این ساختار پابرجا بماند و پیشرفت کند.

وی در خصوص خرید آثار هنری از هنرمندان و حمایت مالی از آنها گفت: به همت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز این موضوع پیگیری شده و مبلغ اختصاص داده به آن نیز در بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه شیراز شهر جهانی صنایع دستی گفت: خوشبختانه توجه ویژه ای به هنرهای سنتی شیراز می‌شود و ضروری است برای سایر هنرها نیز این گونه اقدام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: پراکندگی مراکز هنری و ورزشی در نقاط مختلف شهر و برخورداری ساکنین نقاط مختلف شیراز از این امکانات از رویکردهای ما بود به همین علت در میدان کوزه گری مجموعه سینمایی و در میدان نصر مجموعه تئاتر در حال احداث است.

«مرتضی جعفری» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در دیدار با اهالی هنر و هنرمندان گفت: شهرداری شیراز در سال گذشته با وجود سختی‌ها و مشکلات بسیار تلاش کرد که با سرلوحه قرار دادن شعار انسان محوری و نگاه نرم افزاری به شهر، ارتباط بیشتری با هنرمندان برقرار کند.

وی افزود: شهرداری شیراز با در پیش گرفتن این رویکرد موفق شد، در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی همچون کتاب، مستندات، موسیقی، صنایع دستی و برگزاری مراسم‌های مختلف اتفاقات خوبی را رقم بزند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد: آرزو می‌کنم امسال، نویدگر و آغاز بخش سده درخشانی برای ما و بشریت باشد.

به گزارش ایمنا، در این نشست صمیمانه هنرمندان حوزه‌های مختلف همچون نقاشی، موسیقی، صنایع دستی و تئاتر حضور داشتند از جمله این هنرمندان می‌توان به ابوتراب خسروی (نویسنده)، اکبر صحرایی (نویسنده)، احمد اکبرپور (نویسنده)، سیروس رومی (نویسنده)، حسن صفری (موسیقی)، حامد فقیهی (موسیقی)، محمدعلی پرواز (هنرهای تجسمی)، رحیم هودی (بازیگر تئاتر)، علی اصغر تجویدی (هنرهای تجسمی)، مسعود شیشه گر (کاشی هفت رنگ)، عبدالخالق گلریز خاتمی (خاتم‌کار)، مهسا روستا (هنرهای تجسمی)، سیما مشکسار (هنرهای تجسمی)، احد ده‌بزرگی (شعر)، محمدرضا خالصی (شعر و ادبیات)، شهرام ممتحن (موسیقی)، مجید چیزفهم (خوشنویسی) و محسن مقدم (سینما) اشاره کرد.

کد خبر 485218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.