ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در پاسخ‌گویی به نیازها و بهره‌برداری از مزیت‌های استانی

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص مشارکت دانشگاه‌ها در پاسخ‌گویی به نیازها و بهره‌برداری از مزیت‌های استانی تاکید کرد: طی دهه‌های اخیر روند تحول و پیشرفت در ساختار و فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور بسیار قابل توجه بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد سعید سیف با بیان اینکه در حال حاضر، با توجه به نیازها و مسائل کشور، ضروری است دانشگاه‌ها به صورت گسترده‌تر در پاسخ‌گویی به نیازهای کشور نقش ایفا کنند، تصریح کرد: مسلماً این هدف مستلزم روش‌ها و الگوهای جدید بوده و باید بتوان این هدف را به درستی معرفی و با روش‌های تشویقی مناسب به اجرا گذاشت.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این طرح، همکاری و هم افزایی با نهادها و سازمان‌های ذیربط جهت حل مشکلات و بهبود فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی استان، هدفمند نمودن فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها مانند پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی و کارآموزی دانشجویان، شکل‌دهی هسته‌های پژوهشی و فناورانه مرتبط با مزیت استانی، تجهیز و تکمیل امکانات موجود آزمایشگاهی در راستای مزیت استانی و مشارکت در بهبود و توسعه وضعیت کسب و کار در استان‌ها است.

سیف تصریح کرد: در این راستا حدود ۳۰ طرح از ۲۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور بر اساس توانمندی هر منطقه توسط دانشگاه‌ها تعریف و به عنوان محورهای اصلی فعالیت انتخاب شد. امید است با اینگونه برنامه‌ها، مسیر همکاری‌های اثربخش دانشگاه‌ها هر روز گسترده‌تر شود.

کد خبر 485160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.