وزیر کشور: مردم باید نماینده فکرشان را در میان نامزدهای انتخابات داشته باشند

وزیر کشور با اشاره به انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی سال جاری گفت: مردمی که پای صندوق رای می آیند باید نماینده سلیقه و فکرشان را در میان نامزدها داشته باشند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست امروز استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه در نشست امروز چهار دستور کار تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان، بررسی شرایط امنیت داخلی کشور، روند مدیریت بیماری کرونا در مناطق مختلف کشور و فراهم سازی مقدمات برای برگزاری انتخابات خرداد ماه سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ گفت: امروز توفیق شد در سال ۱۴۰۰ اولین جلسه حضوری را با استانداران داشته باشیم.

وی افزود: در این جلسه، استانداران جمع بندی خود را از فضای استان‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ارائه کردند که روند کلی این شرایط را مثبت ارزیابی می‌کنند؛ هر چند در حوزه‌های اقتصادی مواجه با برخی مسائل هستند که در جلسه امروز در این زمینه هم تصمیم گیری شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه امروز چهار دستور کار مختلف مورد بررسی قرار گرفت؛ خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مطرح شده موضوع امنیت به ویژه امنیت با نگاه انتخاباتی بود. برای انتخابات همیشه بستر امنیت اجتماعی و انتظامی را از ماه‌ها قبل رصد و تحلیل کرده و اطلس امنیتی تدوین می‌شود و متناسب با آن نیز اقدام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طبق گزارش ارائه شده در این زمینه، روند بسیار مثبت و مناسب است و آمادگی‌های لازم در این حوزه وجود دارد.

رحمانی فضلی یادآور شد: دستور کار دومی که در جلسه امروز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت، مسائل اقتصادی است که به خصوص با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان، استانداران در حوزه معیشت، افزایش قیمت‌ها و تأمین کالاهای اساسی مردم دغدغه‌هایی داشتند که در این زمینه هم وزیر جهاد کشاورزی و دبیر ستاد تنظیم بازار در جلسه با ارائه برنامه، به استانداران اطمینان دادند که در حوزه تأمین کالاهای اساسی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان مشکلی وجود نخواهد داشت و با ترتیبی هم که در موضوع مرغ اتخاذ شده، ان شاءالله این مساله با کمک استانداران حل می‌شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به درخواست وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزارت صمت در خصوص ذخیره و تأمین کالا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص قرار شد به صورت مشترک تأمین و کنترل قیمت کالاها انجام گیرد.

موضوع بعدی مورد اشاره در جلسه، کرونا و شرایط جدیدی بود که کشور در آن قرار گرفته است. در این خصوص وزیر کشور ضمن تقدیر و تشکر از مردم کشورمان که طی ۱۴ ماه اخیر همراهی بسیاری خوبی با ستاد ملی کرونا، دولت و قرارگاه داشته اند؛ گفت: مردم عزیز کشورمان در روز طبیعت امسال هم همراهی کردند و با اقدام خوب صدا و سیما و بقیه رسانه‌ها، مردم هم همراهی کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه طبق نمودارهای ارائه شده وزارت بهداشت، موج چهارم کرونا یک موج جهانی است؛ گفت: در همه دنیا موج چهارم بیماری شکل گرفته و در ایران هم این موج به وجود آمده و در این مسیر همه ما باید به دستورالعمل‌های ارائه شده از سوی ستاد ملی عمل کنیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: استانداران و فرمانداران به عنوان مسئولین قرارگاه‌های استانی موظف شده اند که ضمن افزایش همکاری‌ها، بتوانند با همکاری و همدلی مردم عزیزمان هر چه زودتر به این مرحله چهارم پایان دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوع کرونا برای وزارت کشور موضوعی چند وجهی است؛ گفت: یک موضوع اصلی، جان مردم است که برای ما واقعاً سخت است اتفاقاتی در این حوزه برای مردم بیفتد و دیگری بحث سیاسی است که در این عرصه انتخابات خردادماه را در پیش داریم که شیوع کرونا بر مساله مشارکت در انتخابات هم مؤثر است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر، ابعاد اجتماعی و امنیتی است و در این عرصه، بسته شدن مغازه‌ها، از رونق افتادن کسب و کارها و کاهش فعالیت‌های اقتصادی، ظرفیت ایجاد نارضایتی و تحرکات اجتماعی را دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: برای وزارت کشور و نهادهای تابعه آن موضوع کرونا اهمیت چند برابری دارد و در این خصوص ضمن اینکه حمایت مستمر با حوزه کادر درمان و پرستاران عزیز خواهیم داشت در بستر اجتماعی و سیاسی هم تلاش بیشتری خواهیم کرد که آثار و هزینه‌های اجتماعی و سیاسی کرونا را هم مدیریت کنیم.

وزیر کشور به دستورکار آخر نشست استانداران یعنی موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات خرداد ماه از نظر سیاسی مهم‌ترین حادثه سال ۱۴۰۰ است و در واقع به معنای انتقال قدرت در حوزه اجرایی است که طبق این انتقال، رئیس جمهوری جدید با اندیشه، فکر توان و ان شاءالله با انرژی بالاتری خواهد آمد.

رحمانی فضلی با اظهار اینکه وظیفه وزارت کشور در این عرصه برگزاری انتخابات به صورت قانونی، سالم و در بستری امن است؛ گفت: آمادگی‌های لازم از نظر اجرایی برای برگزاری انتخابات خرداد ماه با استقرار هیأت‌های اجرایی و ارسال تدارکات، پشتیبانی و خدمات به همه استان‌ها فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال چهار انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری داریم کار به لحاظ اجرایی به خاطر وجود چهار قانون انتخابات سخت است اما آمادگی لازم در مجموعه وزارت کشور برای برگزاری این تعداد انتخابات وجود دارد.

رحمانی فضلی در ادامه صحبت‌های خود به دو بعد مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: یک بعد انتخابات، سلامت، قانون و امنیت است و بعد دیگر مشارکت است که در این خصوص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری کشور به صورت مداوم بر لزوم مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند؛ ما وظیفه خود می‌دانیم که مقتضیات و شرایط این حضور پرشور مردمی را در وزارت کشور و دیگر نهادها فراهم کنیم.

وی در این خصوص گفت: از صدا و سیما این تقاضا را داریم که با رعایت بی طرفی و قانونمداری با برنامه‌های تبلیغاتی، شور انتخاباتی مناسبی در جامعه ایجاد کند.

وزیر کشور با تشریح این امر که لازم است بستر مناسب رقابت انتخاباتی فراهم شود، گفت: مردمی که پای صندوق رأی می آیند باید نماینده سلیقه و فکرشان را در میان نامزدها داشته باشند.

کد خبر 485069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.