آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از اواخر بهار

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان کشور گفت: با خبر خوشی که از تولید داخل واکسن کرونا داریم واکسیناسیون عموم مردم علیه کرونا از اواخر بهار آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، قاسم جان بابایی ظهر دوشنبه با اشاره به اینکه آمار کرونا کشور در یک هفته اخیر روند رو به افزایشی داشته است، گفت: مریض‌های سرپایی کرونا به غیر از مریض‌های کرونایی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند در بیمارستان‌ها بیش از سه برابر شده است در کنار این موارد باید میزان مثبت شدن تست مبتلا به کرونا را در نظر گرفت که هم اکنون بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از بیماران که در بیمارستان‌ها بستری هستند جواب تست کرونای آن مثبت هست و نزدیک و بالای ۶۰ درصد بیماران سرپایی هم تست کرونا آنان مثبت است.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آمار بالای تعداد تست‌های مثبت کرونا در کشور نشان دهنده میزان بالای آلودگی کرونا در کشور است. متأسفانه روند کرونا در کشور رو به افزایش است و اینکه تخمین بزنیم پیک چهارم کرونا چه زمانی خواهد بود؟ بسیار مهم است و این مساله وابسته به تصمیمات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دارد.

جان بابایی تاکید کرد: این را به خاطر داشته باشیم تعداد تخت‌های بیمارستانی در تمامی شهرهای کشور و حتی کشورهای دنیا محدود است و طبیعی است وقتی موج کرونا در هر کشوری یا شهری بیش از حد باشد با محدودیت تخت بیمارستانی مواجه شود.

وی عنوان کرد: تنها راه برون رفت از این بیماری و کنترل افزایش این بیماری قرنطینه مردم در خانه‌ها است و امیدوارم با اجرای صحیح مصوبات ستاد ملی کرونا شرایط بحرانی کرونا در کشور هر چه زودتر به اتمام رسد.

موج جدید کرونا را باید جدی تر گرفت

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موج جدید کرونا را باید جدی تر از موج‌های قبلی گرفت، گفت: طبیعی است که هر چه تعداد تخت‌های بیمارستانی بیشتر باشد خدمات رسانی بهتری به بیماران کرونا صورت می‌گیرد ولی این موضوع را در نظر داشته باشیم در همه کشورهای جهان برای تعداد تخت‌های بیمارستانی سقف وجود دارد.

وی ادامه داد: واکسن کرونا بر اساس سندی در وزارت بهداشت و درمان برای اقشار مختلف در حال سهمیه بندی و توزیع است و با خبر خوشی که از تولید داخل واکسن کرونا داریم واکسیناسیون عموم مردم علیه کرونا از اواخر بهار آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
کد خبر 485067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.