سایپا صفر- سپاهان یک / صدر در وضعیت زرد

تیم فوتبال سپاهان با برتری مقابل سایپا به صدرنشینی خود این بار با ۲ امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس ادامه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سایپا و سپاهان در ورزشگاه دستگردی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سایپا و سپاهان

ورزشگاه: دستگردی

گل‌: عزت الله پورقاز (دقیقه ۳) برای سپاهان

اخطار: محمد نژاد مهدی (دقیقه ۲۴)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۳۶)، محمد محبی (دقیقه ۵۹) از سپاهان

سایپا: محمدحسین اکبرمنادی، سعید محمدفرد (۶۰- مهرداد حیدری)، رضا علیاری، حسین کامیاب (۷۳- امیرحسین حسین زاده)، مهیار جباری، حسین مالکی، سیدابوالفضل جلالی، محسن مسلمان، مهرداد عبدی، محمدصادق بارانی (۸۱- سینا مریدی) و روح‌الله سیف‌اللهی (۶۰- فرزاد جعفری)

سرمربی: ابراهیم صادقی

سپاهان: پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، محمد نژاد مهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال الدین علیمحمدی (۷۳- محمد کریمی)، سروش رفیعی (۸۲- یاسین سلمانی)، احسان حاج صفی، محمدرضا حسینی (۹۲- گئورگی گولسیانی)، محمد محبی (۸۲- مهدی ترکمان) و سجاد شهباززاده (۷۳- کی‌روس استنلی)

مربی: محرم نویدکیا

داور: کمیل غلامی

شرح بازی:

سپاهان که با توجه به توقف پرسپولیس در روز شنبه نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز دیدار خارج از خانه برابر سایپا داشت بازی را هجومی آغاز کرد و در اولین موقعیت خطرناک خود که روی یک کرنر به دست آمد با ضربه سر عزت الله پورقاز پیش افتاد. شاگردان نویدکیا در ادامه و تا حدود دقیقه ۲۰ بازی را به خوبی اداره کردند و بر بازی مسلط بودند اما رفته رفته ریتم بازی سپاهان با افت رو به رو شد و سایپا کمی بر بازی سوار شد. شاگردان صادقی در سایپا در دقایق پایانی نیمه نخست بهتر عمل کردند اما حملات آنها به موقعیت خطرناک و گل ختم نشد تا نیمه نخست با برتری سپاهان به پایان برسد.

در نیمه دوم مانند نیمه نخست سپاهان بازی را بهتر آغاز کرد و موقعیت‌های زیادی برای دو برابر کردن برتری خود در این بازی داشت اما موقعیت‌های خوب شاگردان محرم یکی پس از دیگری از دست رفت تا دقایق پایانی بازی به خصوص دقایق اضافی با استرس زیادی از سوی سپاهانی‌ها دنبال شود. شاگردان صادقی در سایپا که امید داشتند در دقایق پایانی بازی را به تساوی بکشانند روی ارسال‌های بلند و توپ‌های برگشتی موقعیت‌های معدودی به دست آوردند که درخشش پیام نیازمند مانع گلزنی سایپایی‌ها شد تا بازی با حداقل اختلاف به سود سپاهان به پایان برسد.

بدین ترتیب سپاهان با پیروزی در این دیدار ۴۰ امتیازی شد تا با دو امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس در صدر جدول باقی بمانند. سپاهان در هفته آینده در اصفهان میزبان نفت مسجد سلیمان است.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۳- سپاهان) - کرنر ارسالی حاج صفی به میانه‌های محوطه جریمه با ضربه سر پورقاز به تور دروازه سایپا چسبید.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۵- در یک صحنه مشکوک به پنالتی محمد محبی توسط مدافع سایپا سرنگون شد اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۱۷- در یک ضد حمله سریع از سوی سایپا توپ در محوطه جریمه برای شوت زنی سیف اللهی مهیا شد که ضربه خطرناک او با واکنش خوب نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰- روی یک حرکت ترکیبی از سمت راست توپ در محوطه جریمه به شهباززاده رسید که او پس از پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم ضربه خطرناکی به سمت دروازه سایپا زد اما اکبر منادی در دو ضرب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۵- ارسال اسماعیلی‌فر از سمت راست روی تیر افقی دروازه سایپا نشست و در ادامه نیز توپ برگشتی به سپاهانی‌ها نرسید.

دقیقه ۵۱- ضربه فنی محمدرضا حسینی از گوشه محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹- کرنر ارسالی حاج صفی با ضربه سر نژاد مهدی همراه شد اما توپ را مدافعان سایپا از روی خط دروازه بیرون کشیدند.

دقیقه ۸۵- ضربه محکم یاسین سلمانی دور از دستان اکبر منادی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۸۶- ضربه خطرناک یاسین سلمانی از درون محوطه جریمه را اکبر منادی با پا دفع کرد.

دقیقه ۹۱- توپ در پشت محوطه جریمه به حسین زاده رسید و او با شوتی خطرناک دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما نیازمند با یک واکنش فوق العاده توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۹۲- کرنر ارسالی محسن مسلمانی با ضربه سر خطرناک مدافع سایپا از چند قدمی دروازه همراه شد اما توپ را نیازمند مهار کرد.

اتفاق ویژه:

این دهمین بازی متوالی بدون شکست سپاهان مقابل سایپا در ادوار لیگ برتر بود.

بهترین بازیکن:

به غیر از عزت الله پورقاز که با گل ۳ امتیازی و ثبت کلین شیت بهترین بازیکن میدان بود، اکبر منادی و نیازمند، دروازه‌بان‌های دو تیم و نژادمهدی مدافع سپاهان بهترین‌های این دیدار بودند.

کد خبر 485066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.