صلواتی: مرحوم نکویی با همه جریان‌های سیاسی تعامل داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مرحوم نکویی در حالی که محور جریان اصلاحات اصفهان بود اما با تمامی جناح‌های سیاسی در اصفهان تعامل داشت.

فضل الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون فضائل مرحوم سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان اظهار کرد: آن مرحوم از سال ۱۳۴۲ با شروع نهضت امام خمینی (ره) فعالیت انقلابی خود را آغاز کرد و بر همین اساس از پیشکسوتان مبارزه با رژیم شاهنشاهی تلقی می‌شود.

وی افزود: مرحوم نکویی پیش از انقلاب اسلامی با راه اندازی "انتشارات قائم" کتاب‌های سیاسی، مذهبی و آنچه که از امام (ره) منتشر می‌شد را توزیع می‌کرد، برای همین نیروهای ساواک اصفهان به او اخطار دادند و مزاحمت‌هایی را برایش ایجاد کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رئیس فقید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان خدمات ارزنده‌ای را در راه تحقق انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشت و نقش پر رنگی در مجامع سیاسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

صلواتی ادامه داد: مرحوم نکویی بعد از انقلاب، فرمانداری شهرهای نجف‌آباد و اصفهان و استانداری استان‌های کرمانشاه، چهار محال و بختیاری و قزوین را بر عهده داشت؛ همچنین وی در اوج جنگ و بمباران‌ها، کرمانشاه را به‌خوبی اداره کرد و به مردمی که در کوهستان‌ها پناه گرفته بودند، غذا و آذوقه می‌رساند. هر مسئولیتی که به‌عهده ایشان گذاشته می‌شد، با مدیریت صحیح و ایمان و تقوا، به خوبی انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین خدمات مرحوم نکویی، تأسیس بنیاد مهاجرین جنگی بود، زیرا با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بسیاری از مردم مناطق جنگ زده به اصفهان مهاجرت کردند در حالی که بی‌پناه و سرگردان بودند؛ لذا مرحوم نکویی به همراه عده‌ای دیگر و بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشند، با تلاش شبانه روزی بنیادی برای تأمین نیازها و مایحتاج این افراد، از دولت و مردم کمک جمع می‌کردند. در واقع، ارزش این کار ایشان از مسئولیت‌های دیگرشان مثل فرمانداری و استانداری بالاتر بود و فداکاری فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: یکی از مهمترین خدمات مرحوم نکویی حضور فعال ایشان در عرصه انتخابات‌های کشور بود که با ایجاد شور و شوق در شهر، مردم را به حضور در انتخابات تشویق می‌کرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: آن مرحوم در حالی که محور جریان اصلاحات اصفهان بود، با تمامی جناح‌های سیاسی اصفهان تعامل داشت.

وی ادامه داد: مرحوم نکویی علی رغم ناملایمات و فشارها، ایمان و اعتقادات خود را حفظ کرد؛ بنده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رابطه‌ نزدیکی با وی داشتم و در این سال‌ها هیچ نقطه ضعفی از او ندیدم و امروز می‌توانم در مورد آن مرحوم صراحتاً اعلام کنم اللهم انّا لانعلم منه الا خیر (خدایا من به جز خوبی از ایشان چیزی نمی‌دانم).

کد خبر 485022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.