سیستم حمل و نقل عمومی یاسوج راه اندازی شد

شهردار یاسوج گفت: سیستم حمل و نقل عمومی شهر یاسوج پس از ١٠سال توقف مجدداً راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نستهن مقدم در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«سیستم حمل و نقل عمومی شهر یاسوج پس از ۱۰ سال تعطیلی مجدداً راه اندازی شد. سیستم حمل و نقل عمومی شهر یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استاندار، شهرداری یاسوج، اعضای شورای اسلامی و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری شهر یاسوج پس از ١٠سال توقف مجدداً راه اندازی شد. ١٠ سال است که شهروندان شهر یاسوج و حومه از نعمت ناوگان عمومی محروم ماندند و امکانات در اختیار سایر بخش‌ها بود.

بر اساس تصمیمات امکانات سیستم حمل و نقل عمومی در اختیار دانشگاه دولتی، آزاد، پیام نور و دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت. اگرچه معتقدیم که دانشجویان هم شهروند محسوب می‌شوند اما حق مسلم شهروندی طی این مدت ضایع شد. ضمن پیگیری‌های استانداری استان، معاونین و مدیرکل امور شهری بعد از قریب به ١٠سال ناوگان عمومی شهر یاسوج و حومه را وارد مدار کردیم. هم اکنون ٣٦ دستگاه داریم که برخی از آنها قادر به ارائه خدمات چندانی به علت فرسودگی نیستند ولی ٢٠ دستگاه طی این کار خدمات عمومی به شهر را از سرآبتاوه تا سادات امامزاده شاه قاسم و گوشه را پوشش خواند داد، همچنین خطوط درون شهری از شرف آباد، شهرک جهاد، سروک و جاهای مختلف مناطق شهری را پوشش خواهند داد.

از ساعت هفت صبح لغایت ٩ شب سرویس خدمات عمومی فعال خواهد بود و در صورتی مسافر تا ساعت١٠ شب نیز در سطح شهر باشد همچنان فعالیت می‌کنند. همانطور که مستحضرید با گسترش و توسعه شهرنشینی و افزایش تقاضای سفر در شهرها، مشکلات شهری خودش را نشان داد. مدیریت شهری نیز یکی از مهمترین اموری که مورد توجه داشت بحث سیستم حمل و نقل عمومی و در رأس آن اتوبوس شهری بود. سه مشکل عمده، نیروی عملیاتی مجرب، ماشین آلات پای کار و برقراری یارانه ثابت، داریم برای استمرار این حرکت سه مشکل عمده داریم که از معاونت استاندار جناب دکتر حاجی زاده انتظار داریم از سازمان شهرداری‌ها نسبت به تأمین این موارد همکاری لازم را داشته باشند. طی ١٠ سالی که شهرداری یاسوج خدمات عمومی نداشت، جهت تأمین این موارد دچار مشکل شده است، ضمن اینکه پیش از این یارانه‌هایی اختصاص داده بود که اکنون برای تأمین آن مشکلاتی بر سر راه دارد، لذا جهت استمرار خدمت رسانی حمل و نقل عمومی به شهروندان نیاز به مساعدت سایر مسئولان داریم تا بتوانیم با هزینه کم و آرامش خاطر بیشتری به شهروندام خدمات برسانیم.»

کد خبر 485020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.