بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۵۹,۴۶۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۴۵ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _دوشنبه ۱۶ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۶,۷۳۳ واحدی به سطح ۱,۲۶۲,۷۴۷ واحد رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۹۴۵ واحدی در سطح ۴۳۸,۹۷۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۵۳ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۲ درصدی را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۴۱.۳۶۷ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۴,۱۴۰ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس با رشد ۱۲ واحدی به سطح ۱۷.۹۱۹ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۳۵۹.۴۶۷ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۹۴۵ میلیون برگه سهم بود. پس از ۲ هفته‌ای که گذشت امروز شاهد این بودیم که حجم و ارزش معاملات افزایش یافت و بسیاری از نمادهای بازار که مدت‌ها در صف فروش قفل بودند یا از صف خارج شده و یا خوشبختانه متعادل شدند.

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۵۲۵ تومان و قیمت خرید ۲۴ هزار و ۴۰ تومان تعیین شده است قیمت فروش یورو ۲۸ هزار و ۴۸۳ تومان و قیمت خرید ۲۷ هزار و ۹۱۹ تومان اعلام شده است در روزهای اخیر شاهد این هستیم که کمی نرخ دلار کاهش پیدا کرده و این امر به علت رخدادهای سیاسی است که احتمال وقوع آن محتمل است، به هر حال باید کمی زمان بگذرد و تا مشخص شود آیا آمریکایی‌ها به برجام باز می‌گردند یا خیر و آیا تحریم‌ها لغو می‌شود یا خیر به هر حال متأسفانه بورس برجام دیگری را در این مدت پیشخور کرد.

رئیس شورای رقابت خبر افزایش نرخ خودرویی‌ها را تأیید کرد. وی گفت " قیمت خودرو در ۶ ماه پایانی سال ۹۹ بررسی می‌شود و با توجه به نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی آن را اعلام می‌کند، قیمت نهایی خودرو در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ مشخص می‌شود. گروه خودرو نیازمند آزاد سازی کامل قیمت‌ها است نه اینکه به صورت فصل به فصل قیمت‌ها گران شود مدت زیادی است گروه خودرویی حال و روز خوبی نداشته به طوری که در هر فصل به زیان انباشته این شرکت‌ها افزوده می‌شود و مدت‌ها است از سیکل معیوب قیمت گذاری دستوری استفاده می‌کند.

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

سعید محمدی در خصوص فملی می‌گوید "در سال ۱۳۹۹، در شرکت مس ۱۰۱ هزار متر حفاری عمقی برای شناخت پتانسیل‌های جدید انجام شد که نتیجه آن یک میلیارد تن ذخیره جدید با عیار نیم درصد بود. ارزش فقط برجای این ذخیره به لحاظ ریالی بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که به دارایی‌های شرکت مس اضافه شد. و آخرین گزارش ملی مس شرکت ملی صنایع مس ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۷۲,۷۰۳,۱۰۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۲۶% افزایش داشته است. فملی با سرمایه ثبت شده ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴۱۹,۴۰۱,۳۸۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷% رشد داشته است. بسیار عجیب است این شرکت با چنین پتانسیلی از ابتدای سال جاری تا دیروز در صف فروش بود و نقد شوندگی خود را نیز از دست داده بود.

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

بورس امروز کمی به تعادل رسید و جمع شدن صف فروش نیز توسط حقیقی‌ها اتفاق افتاد، حدود ۳۳ درصد از میزان خرید با حقوقی‌ها بود در حالی که در قسمت فروش شاهد فروش ۱۶ میلیون برگه سهم از حقوقی نیز هستیم، زمانی که کمکی به بهبود شرایط بازار نمی‌کنند بهتر است حال بد بازار را وخیم‌تر نکنند.

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

افزایش قیمت برق صنعتی تأثیر چندانی بر بهای تمام شده محصولات ذوب آهن ندارد، چرا که میزان وابستگی این کارخانه به برق تولید شبکه بسیار ناچیز است و تقریباً ۱۰۰ درصد برق مورد نیاز مجموعه در سال، توسط نیروگاه مستقر در ذوب آهن تأمین خواهد شد. نگاهی به فروش ذوب در ۱۲ ماهه، شرکت ذوب آهن اصفهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۴,۶۳۴,۶۵۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل ۱۱۷ درصد افزایش داشته است. ذوب با سرمایه ثبت شده ۶۱,۵۰۳,۵۳۹ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۰۰,۳۸۸,۸۹۲ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد رشد داشته است.

ذوب همچنان در صف فروش

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

افزایش ۳۵ درصدی سیمان سفید فله داخلی و انواع سیمان سفید داخلی پاکتی نسبت به قیمت اعلامی انجمن در آبان ماه ۱۳۹۹ منجر به این شد که کمی گروه سیمان با تقاضای بیشتری روبرو شود قابل توجه است که پیش از عید در خصوص قیمت گذاری دستوری سیمان نیز صحبت شد، زمانی که قیمت‌ها همگام با تورم رشد داشته باشند شاهد رشد ناگهانی ۳۵ درصدی قیمت‌ها نبوده و این موضوع به خریداران فشار بیشتری وارد می‌کند. در واقع مشکل تورم از جای دیگری است و با قیمت گذاری دستوری حل نمی‌شود.

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نگاهی به کدال (کدال ۳۶۰)

فروش متوسط کزغال

شرکت زغال سنگ پروده طبس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱,۶۲۲,۰۶۸ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه ماه قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است. کزغال با سرمایه ثبت شده ۲,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱۴,۳۱۴,۵۶۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۳ درصد رشد داشته است

بهبود فروش در سیمان شرق

شرکت سیمان شرق طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵۰۶,۴۹۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است. سشرق با سرمایه ثبت شده ۲,۶۵۳,۵۶۰ میلیون ریال طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۲,۳۷۰,۱۹۸ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است.

فروش خوب سیمان ساوه

شرکت سیمان ساوه طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۵۹۹,۵۴۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است. ساوه با سرمایه ثبت شده ۶۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۷,۲۰۸,۶۱۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد رشد داشته است.

رشد خوب فروش شرکت سیمرغ

شرکت سیمرغ طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۸۳۳,۰۸۴ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش داشته است. سیمرغ با سرمایه ثبت شده ۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۲,۵۴۲,۵۱۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد رشد داشته است.

اصلاحیه گزارش فولاد مبارکه و فروش ۱۱ هزار میلیارد تومانی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۱۱,۱۰۶,۴۱۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۳۶ درصد افزایش داشته است. فولاد با سرمایه ثبت شده ۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۷۷۴,۰۳۶,۷۴۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.

در روز جاری کمی وضعیت معاملات سهم بهبود پیدا کرد و انتظار می‌رود روزهای آتی این وضعیت بهبود یابد.

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار

بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 484992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.