آمار سفر و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باتشریح جزییات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ گفت: جمعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد، با تشریح جزئیات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: جمعاً یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

وی افزود: طرح تسهیل گردشگری دریایی در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد و صرفاً ۸۰ هزار سفر دریایی انجام شد، اما در نوروز ۱۴۰۰ انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در استان خوزستان انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بود و در استان بوشهر نیز صرفاً شاهد انجام سفر دریایی بودیم و گردشگری دریایی ممنوع شد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی از ۲۵ اسفندماه هر سال تا نیمه فرودین ماه سال بعد مدنظر قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سفر دریایی از یک نقطه آغاز و به نقطه دیگری ختم می‌شود اما گردشگری دریایی نقطه آغاز و پایان یکی است و شناور به مکان اولیه خود باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ از ابتدای اسفندماه کلید خورد و از ستاد ملی مقابله با کرونا نیز استعلام مربوطه گرفته شد، عنوان کرد: به جز بنادر استان خوزستان که با محدودیت در انجام سفر دریایی و گردشگری دریایی و استان بوشهر که با محدودیت در انجام گردشگری دریایی مواجه بودیم، در سایر بنادر کشور، سفرهای دریایی و گردشگری دریایی انجام شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در نوروز ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر دریایی داشتیم، ۸۱ هزار شناور تردد دریایی داشتند و ۱۳۳ هزار خودرو نیز توسط مسافران تا محل انجام سفر دریایی حمل شده بود.

عباس نژاد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رابطه با طرح تسهیل سفرهای دریایی، تصریح کرد: الزام استفاده از ماسک به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مدنظر قرار گرفت و در پایانه‌های مسافری نیز تب سنجی از مسافران و گردشگران دریایی انجام شد، علاوه بر این در شناورهای تفریحی ظرفیت مجاز پذیرش مسافران کاهش یافته بود و در شناورهای مسافری ظرفیت به حداقل نصف کاهش یافت.

وی با اشاره به انجام تست فوری کرونا در هرمزگان قبل از سفر، افزود: همچنین ارتباط سیستم فروش بلیط مسافران با بانک اطلاعات تست کرونا از دیگر اقدامات صورت گرفته بود و تنها به مسافرانی که تست منفی داشتند در بخش مسافری دریایی اجازه سوار شدن به شناور داده می‌شد.

به ترتیب بنادر استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان به ترتیب بیشترین میزان انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 484989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.