ایران می‌تواند راه‌ ترانزیت ‌ازبکستان به بازارهای جهانی را فراهم کند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاریخ مشترک ایران و ازبکستان زمینه دوستی دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و ‌آب‌های آزاد را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد ظریف که به ازبکستان سفر کرده است پس از دیدار و گفت و گو با همتای ازبکستانی خود از مهمان‌نوازی دولت و ملت ازبکستان تشکر کرد و با تبریک جشن نوروز به مردم ازبکستان گفت: مردم ازبکستان با ما در نوروز و در بسیاری از موضوعات فرهنگی شریک هستند.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت و گوهای امروز خود با عبدالعزیز کامل اف گفت: ما در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی فرهنگی و تقویت گسترش روابط بین ایران و ازبکستان و همینطور درباره همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در رابطه با صلح افغانستان گفت وگو کردیم.

ظریف ضمن ابراز امیدواری به گسترش همکاری‌های دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و آب‌های آزاد را فراهم کند.

رییس دستگاه دیپلماسی یادآورشد: حوزه‌های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد، تاریخ مشترک بسیار طولانی ما زمینه برای دوستی بین دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد و امیدوارم در ملاقات امروز بعد از ظهر با آقای میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان این زمینه‌ها را گسترش بیشتری بدهیم.

وزیر امور خارجه امروز برای دیدار و گفت و گو با مقامات کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان راهی آسیای میانه شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 484966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.