افزایش ۲۵ درصدی بلیط مترو از اول اردیبهشت/ برقراری طرح ترافیک تهران از ۸:۳۰ تا ۱۶

مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: طرح ترافیک امسال تنها دستخوش تغییرات کوچکی شده است و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ برقرار است.

به گزارش ایمنا، شهریار افندی زاده اظهار کرد: طرح ترافیک امسال مانند سال گذشته است و تنها دستخوش تغییرات کوچکی شده است. این طرح از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و از ساعت ۱۴:۳۰ بعد از ظهر نیز خروج به سمت سایر قسمت‌های شهر از این محدوده‌ها آزاد است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۰ روز رایگان به خودروهای پلاک تهران و ۱۵ روز رایگان هم به خودروهای با پلاک شهرستان برای عبور از محدوده کنترل آلودگی هوا داده می‌شود. همچنین برای وسایل نقلیه‌ای که معاینه فنی برتر داشته باشد، ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

افندی زاده در مورد افزایش ۱۵ درصدی قیمت تعرفه‌های پایه گفت: شورای اسلامی شهر تهران هر سال نسبت به سال‌های گذشته یک نرخ تورمی را اعمال می‌کند، اما بسته‌های حمایتی به صورت یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه که ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف دارند، به منظور مساعدت اعمال شده است و مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: وجود محدوده طرح ترافیک به دلیل بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و وقتی ترافیک جمعیت در محدوده‌ی مرکزی افزایش پیدا کند ظرفیتی برای آن در نظر گرفته می‌شود. ظرفیت طرح ترافیک امسال ۱۰۳ هزار وسیله نقلیه است که از این ۱۰۳ هزار خودرو، ۶۳ هزار وسیله نقلیه به صورت سهمیه سالیانه است و به جانبازان، بیماران خاص، خبرنگاران، ادارات و ارگان‌های مربوطه داده می‌شود. مردم می‌توانند برای رزرو طرح از طریق سامانه اقدام کنند و تا ساعت ۶ صبح روز بعد می‌توانند آن را لغو کنند.

مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در رابطه با اینکه شهرداری تهران برخلاف سال گذشته با کرونا انعطاف و سازگاری ندارد گفت: شهرداری تهران کاملاً با کرونا هماهنگ بوده و طبق آمار و ارقام در صورت اجرای طرح تنها ۵ درصد به تعداد مسافران حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند و در صورت نبود محدودیت، سفرهای غیر ضرور بیشتر می‌شود که باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

کد خبر 484963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.