پذیرش ۲۷ هزار دستگاه در مرکز تخلیه پسماندهای ساختمانی در سمنان

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از پذیرش ۲۷۵۱۱ دستگاه در مرکز تخلیه مجاز پسماندهای ساختمانی در سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا پیوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمامی ضایعات حاصل از انجام عملیات ساختمانی و عمرانی، خاکبرداری، حفاری، تخریب و تعمیر در صورت کلی و جزئی پسماند ساختمانی نامیده می‌شود که برخی از آنها قابلیت برگشت به چرخه تولید و بازیافت را داراست.

وی ادامه داد: در همین راستا ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی با تشکیل اکیپ‌های گشت و بازرسی، کنترل و تردد در مسیر ورودی و خروجی و حریم شهر از تخلیه غیرمجاز جلوگیری کرده و خودروها را به مرکز تخلیه مجاز پسماندهای ساختمانی واقع در میدان امام حسن (ع) و گودال آبگرم شهر سمنان هدایت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان افزود: در سال گذشته در مرکز تخلیه پسماندهای ساختمانی ۳۳۱۵ سرویس دستگاه شهرداری سمنان و سازمان‌های تابعه، ۲۰ هزار و سه سرویس کمپرسی شش چرخ، ۵۲۶ سرویس خاور و ۳۶۶۷ سرویس نیسان پذیرش شده است و خاک و نخاله تخلیه کردند، با توجه به حجم بالای تردد و بارش‌های فصلی در دو مرحله به مدت ۳۸ ساعت با یک دستگاه لودر جاده آبگرم تسطیح و بهسازی شد.

وی در خصوص دیگر اقدامات ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند، گفت: یکی از وظایف مهم این ستاد، صدور مجوز خاکبرداری، حمل خاک و ضایعات ساختمانی است که از ابتدای سال ۹۹ تا پایان اسفند ماه ۳۶۷ مورد بوده که از این میزان در سال ۹۹ تعداد ۲۴۶ فقره تخریب منازل و اماکن بوده است.

پیوندی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این سازمان می‌توان به صدور ۶۶ فقره مجوز حفاری، ۱۱۸ فقره شناسایی دستگاه‌های جدید و تمدید کارت و ۴۰۱ مورد ارسال نیسان و کمپرسی جهت جمع آوری پسماندهای ساختمانی شهروندان که امکان واگذاری باکس مکانیزه نبوده است.

وی افزود: با نگاهی بر موارد قانونی طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماندها تخلیه هرگونه پسماند در محیط ممنوع و پیگرد قانونی دارد و با اشاره به تبصره ۶ ماده ۶۹ قانون شهرداری‌ها، اراضی و کوچه‌های عمومی و میدان‌ها، پیاده روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم شهروندان است، ملک عمومی محسوب شده و در مالکیت شهرداری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: صدور اخطار به واحدها و منازل مسکونی، تجاری و اداری که پسماندهای ساختمانی و عمرانی خود را در مکان‌های عمومی دپو می‌کنند از دیگر وظایف مهم ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی است که در این راستا ۱۸ مورد برخورد با افراد متخلف در سال ۹۹ گزارش شده و از ۱۰۵ مورد تخلیه غیر مجاز جلوگیری و به مرکز مجاز تخلیه راهنمایی شده‌اند.

وی افزود: کل اخطارهای داده شده به مالکان دپوی پسماندهای ساختمانی در سال گذشته ۳۵۹۶ مورد بوده که ۲۲۲۹ فقره اخطار اول، ۱۰۴۱ فقره اخطار دوم و ۳۲۶ فقره اخطار سوم صادر و به مالکان ابلاغ شده است.

پیوندی در خصوص طرح جمع آوری پسماندهای بلا صاحب و رها شده تصریح کرد: ستاد ساماندهی هر سال به خصوص در فصل آخر سال اقدام به شناسایی پسماندهای بلا صاحب و رها شده در مکان‌های عمومی و حومه شهر می‌کند که میزان جمع آوری در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ مترمکعب بوده است.

وی اظهار کرد: اکثر این پسماندها در ورودی و خروجی‌های شهر است و در سال ۹۹ بالغ بر ۲۹۰۰ سرویس از مخلوط‌های قابل استفاده برای شهرداری و یا سازمان عمران تخلیه شده است و بیشترین پاکسازی های مربوط به فصل زمستان و ماه‌های پایانی سال است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۵۵ سرویس باکس مکانیزه توسط این سازمان برای جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی ارسال شده است.

وی گفت: شهروندان سمنانی جهت هماهنگی و دریافت باکس مکانیزه، دریافت مجوزهای تخریب، حفاری، گودبرداری و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان به محل این ستاد واقع در میدان استاندارد، خیابان سفیر و امید، جنب پمپ بنزین پیوندی، طبقه همکف، اتاق ۱۱ (ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی) مراجعه یا با شماره ۳۳۳۷۴۶۰۰ داخلی ۲۴ تماس بگیرند.

کد خبر 484909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.