تولید روزانه ۳۸۰ تن زباله در خرم آباد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به تولید روزانه ۳۸۰ تن زباله در این شهر گفت: در حال حاضر سرانه تولید زباله هر خانوار در خرم آباد ۷۵۰ گرم است.

مهرداد سیاه‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که زباله‌های جمع آوری شده از شهر خرم آباد در سکوی زباله ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: زباله‌های تولیدی توسط شهرداری منطقه یک و سه و توسط پیمانکار تنظیف و شهرداری منطقه دو توسط پرسنل خود جمع آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: از این میزان زباله تولیدی ۴۵۰/۸۳ تن مربوط به شهرداری منطقه یک، ۲۸۰/۹۵۰ تن مربوط به شهرداری منطقه دو، ۳۲۰/۱۱۷ تن، شهرداری منطقه سه ۲۸۸/۴ تن مربوط به بیمارستان‌ها است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد گفت: از مجموع زباله‌های تولیدی، میزان زباله خشک سه تن ۴۶۵ کیلوگرم، شامل فلز ۵۲۵ کیلوگرم، لاک ۴۵۵ کیلوگرم، پت ۴۵۵ کیلوگرم، نایلون ۱۰۵۰ کیلوگرم، کارتن ۴۲۵، نان خشک ۵۶۰ کیلو گرم در روز است.

وی عنوان کرد: بیش از سه ماه است تفکیک از مبدا توسط انجمن حمایت از زندانیان در منطقه علی آباد به صورت پایلوت در حال انجام است و این انجمن با آموزش‌های لازم به پرسنل و نیروهای خود اقدام به تفکیک زباله‌های خشک از در منازل کرده است که بعد از فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم تفکیک از مبدا و پردازش تفکیک ۲۵ تن در روز توسط بخش خصوصی در هفته‌های آتی شروع به کار می‌کند.

سیاه‌پور با اشاره به اجرای طرح ساماندهی زباله گردهای سطح شهر گفت: باتوجه به این که موضوع ساماندهی نیاز به فرهنگ سازی دارد زمان زیادی نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به این که زباله گردها از این طریق امرار معاش می‌کنند با اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله گردهای بعد از آموزش به پیمانکار معرفی می‌شوند البته پیمانکار جمع آوری زباله‌ها را از طریق نیروهای آموزش دیده‌ای که دارند و توسط انجمن حمایت از زندانیان با قیمت مناسبی از خانواده‌ها خریداری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد خاطرنشان کرد: طبق قانون مدیریت پسماند بند (۶) سازمان صدا و سیما و سایر رسانه‌هایی که نقش اطلاع رسانی دارند همچنین دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی موظفند جهت اطلاع رسانی و آموزش صحیح جدا سازی جمع آوری و بازیافت پسماند اقدام و با سازمان‌ها و مسئولان مربوطه همکاری کنند، اما متأسفانه هیچ گونه اقدامی در این زمینه توسط این ارگان‌ها صورت نمی‌گیرد و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه داریم.

کد خبر 484903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.