ایمن‌سازی مسیرهای آماده بهره‌برداری پروژه سردار شهید سلیمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات ایمن‌سازی و آرام‌سازی تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در مسیرهای آماده بهره‌برداری پروژه شهید سلیمانی انجام شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روان‌سازی تردد و بهره‌برداری بهتر از راه‌های ارتباطی و حمل و نقل بین شهری امری لازم و اجتناب‌ناپذیر است به خصوص ایمن‌سازی پروژه‌های بزرگ ترافیکی همچون رینگ حفاظتی شهر که یک شاهرگ اصلی در مباحث ترافیکی محسوب می‌شود.

وی افزود: راه‌های ارتباطی جهت تسهیل تردد ایجاد شده است؛ حال باید جهت افزایش کارایی آن‌ها و حفظ جان کسانی که از این امکانات استفاده می‌کنند، برنامه‌ریزی و مدیریت شود در همین راستا رینگ‌های کمربندی دور شهر کشیده می‌شود تا خودروها مجبور به گذشتن از داخل شهر نشوند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در کمربندی‌های موجود معایب زیادی وجود دارد که عبور و مرور و حمل و نقل برون شهری را دچار مشکل می‌کنند و گاهاً همراه با ترافیک و سوانح همراه بوده، عبور و مرور به سختی انجام می‌گیرد، حریم خصوصی راه مشخص نیست، جاده دارای مرز مشخص نیست و وجود تقاطع‌های زیاد باعث ناایمنی می‌شود.

وی افزود: رینگ چهارم حفاظتی شهر، طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند اعمال مدیریت اجرایی قوی و جهادی است که خوشبختانه با پشتیبانی، همکاری و همراهی مستمر شهردار اصفهان، شورای اسلامی شهر، پیگیری‌ها و انجاممراحل قانونی لازم توسط شهرداری این منطقه و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

قاسمی گفت: رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان که از محل تقاطع کارخانه قند اصفهان واقع در منطقه ۱۵ در محدوده شمال شرق اصفهان احداث شد، از اولویت‌های مدیریت شهری اصفهان بوده و بخش زیادی از بار ترافیکی شمال شرق اصفهان به دلیل ورود خودروها علی‌الخصوص تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین از خارج شهر است، از این رو پیش‌بینی می‌شود با احداث و راه‌اندازی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان از این حجم ترافیک و میزان سوانح و حوادث در رینگ سوم کاسته شود.

وی به پیشرفت قابل توجه پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به همت همه مدیران و دست اندرکاران مربوطه توانسته‌ایم پل‌های شماره یک و پنج پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی را جهت استفاده شهروندان به بهره برداری برسانیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص مشخصات فنی این پروژه، تصریح کرد: پل شماره یک این پروژه به طول ۴۹۳ متر و ارتفاع ۱۴ متر است که مسیر شرق به جنوب (یزد به شیراز) را تکمیل می‌کند و مهمترین پل برای حذف تردد خودروهای سنگین به داخل خیابان جی و ارغوانیه است که در حال حاضر ترافیک خودروها در آن جریان دارد.

وی ادامه داد: پل شماره پنج پروژه شهید سلیمانی مسیر شمال به شرق (تهران به سمت یزد) نیز به طول ۱۲۵ متر پل‌سازی در عمق منهای هفت متر جهت تسهیل عبور و مرور و دسترسی شهروندان احداث و بهره‌برداری شده است.

قاسمی به اقدامات اداره حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۵ با هدف ایمن‌سازی و آرام‌سازی تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در مسیرهای مورد نظر اشاره کرد و افزود: با تلاش و همت اداره حمل و نقل و ترافیک این منطقه تا کنون اجرای تجهیزات ترافیکی شامل نصب ۲۵۰ پلاکارد، نصب شش عدد سازه (۱۲۰ متر مربع تابلو راهنمای مسیر) همچنین نصب تعداد ۲۸۰ عدد تابلو علائم در پل‌ها، لوپ‌ها و مسیرهای مورد بهره‌برداری را در دستور کار داشته و انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پل‌های شماره دو، سه و چهار پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 484891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.