تعویق واکسیناسیون پاکبانان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون ۱۷ هزار دوز واکسن به کادر درمان تزریق شده و کادر درمان حدود ۵ هزار دوز دیگر واکسن نیاز دارند تا به طور کامل کادر درمان در استان اصفهان واکسینه شوند و واکسینه کردن پاکبانان نیز هنوز انجام نشده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون پاکبانان انجام نشده است، چرا که واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت در حال انجام است و این کار تا سه‌شنبه ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار دوز واکسن به کادر درمان تزریق شده که حدود ۱۳ هزار تا مربوط به کادر بیمارستان‌ها است و حدود ۴ هزار دوز مربوط به کادر درمان است و کادر درمان حدود ۵ هزار دوز دیگر واکسن نیاز دارند تا به طور کامل کادر درمان در استان اصفهان واکسینه شوند.

ورود محموله جدید واکسن به کشور

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص شروع فاز پنجم واکسیناسیون کرونا ویروس در استان اصفهان، افزود: احتمالاً امروز یک محموله جدید به استان‌ها اختصاص داده می‌شود، اما تعداد کلی واکسن‌های محموله و مقداری که به استان‌ها اختصاص داده می‌شود مشخص نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که در فاز اول واکسینه شدند نیز باید دوز دوم را دریافت کنند، تصریح کرد: هر کس هر روزی واکسن زده است، ۲۸ روز بعد نیز باید مرحله دوم را دریافت کند.

۸۰ درصد از تست‌های انجام شده کرونا انگلیسی است

فدایی با اشاره به اینکه وضعیت افزایش آمارها در استان بسیار سریع رو به افزایش است، اضافه کرد: تخت‌های اشغالی در بیمارستان‌ها رو به افزایش است و افراد باید برای کنترل بیماری و عدم افزایش آمارها هر زمان که علائمی مثل تب، سردرد، بدن درد و بیحالی داشتند به سرعت به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند و درمان شوند، در تست‌هایی که در استان انجام دادیم، حدود ۸۰ درصد موارد کرونای انگلیسی بوده و نوع کرونای چینی تبدیل به کرونا انگلیسی شده است و به نظر می‌رسد میانگین سنی بیماران مبتلا به کرونا ویروس نیز کم شده و ابتلای افراد جوان بیشتر شده است.

افزایش ۴ برابری تعداد بیماران کرونا ویروس

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است، افزود: ماسک زدن، دست شستن و عدم حضور در اجتماعات بسیار واجب است، ویروس در حال تغییر است و اسم‌هایی که برای آن می‌گذارند بسته به تحقیقاتی است که در آن کشور بر روی ویروس انجام می‌شود و پی به تغییرات و جهش‌های آن می‌برند و معلوم نیست که قوی‌تر است یا خیر، اما در تحقیقات انجام شده در مورد کرونای انگلیسی مشخص شده که مسری‌تر است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: واکسیناسیون کلی به میزان تولید و خرید واکسن بستگی دارد و تهیه واکسن برای حدود ۱۰۰ میلیون نفر کار آسانی نیست و راه طولانی را برای واکسیناسیون عمومی در پیش داریم، بنابراین باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا همچنان و حتی بیشتر از قبل رعایت شود، تعداد بیماران در استان نسبت به روزها پایانی سال گذشته ۴ برابر و میزان بستری‌ها ۲ برابر افزایش داشته است.

کد خبر 484871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.