۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
جمع آوری ۱۳۰ تابلو غیرمجاز در سقز

معاون خدمات شهری شهرداری سقز گفت: ۱۳۰ تابلوی غیرمجاز در دو ماه آخر سال ۱۳۹۹ در سطح این شهر جمع‌آوری شد.

به گزارش ایمنا، اهون اردلان در این باره اظهار کرد: در ماه‌های بهمن و اسفند سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰۰ اخطاریه برای جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز صادر و ۱۳۰ تابلو که به اخطاریه توجه نکرده بودند جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فضای یک شهر به سیما و منظر آن بستگی دارد، افزود: نصب انواع تابلوهای غیرمجاز، دیوارنویسی، تراکت، پوستر و اطلاعیه بر روی دیوارها و مبلمان شهری باعث نمای بصری ناخوشایندی از سطح شهر می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور اصلاح و ساماندهی تابلوهای شناسایی و معرف کاربری با هدف آراستگی و زیبایی منظر شهری، بازپیرایی تابلوهای فرسوده، حذف آلودگی‌ها و نمای بصری ناخوشایند و تابلوهای غیراستاندارد در سطح شهر بصورت مستمر و روزانه در حال اجرا و ادامه دارد.

اردلان یادآور شد: بر اساس ماده‌های ۵۵ و ۹۲ قانون شهرداری‌ها، موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی و معرف کاربری صنوف مختلف در قالب آئین نامه و ضوابط اجرایی نصب تابلوهای معرف کاربری صنوف مختلف و سایر خدمات فعال در حوزه شهر سقز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده در این زمینه و صدور اخطاریه، در مرحله اول ۱۳۰ تابلو غیرمجاز معرف کاربری که بر روی تیرهای چراغ برق و درختان نصب شده بودند، توسط شهرداری جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به قوانین نصب تابلوها و دریافت مجوز نصب آن از شهرداری، تاکید کرد: تابلوهای غیرمجاز نه تنها سیمای ناخوشایندی از سطح شهر بر جایی می‌گذارد، بلکه خطر ساز بوده و ممکن است سبب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای شهروندان شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سقز افزود: این اقدامات در راستای جلب رضایت شهروندان صورت گرفته و انتظار می‌رود، کانون‌های تبلیغاتی و بالاخص صاحبان صنوف پیش از نصب تابلوهای تبلیغاتی مجوزهای لازم را از واحد زیباسازی شهرداری دریافت کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 484866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.