افتتاح سدهای جدید مخزنی و طرح‌های نیروگاهی تا پایان دولت دوازدهم

وزیر نیرو گفت: تا پایان این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و طرح‌های سازوکاری، سعی خواهد شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش ۱۴۰۰ دقیق‌تر و منظم‌تر جلو برده شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» روز یکشنبه در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان صنعت آب و برق که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افزود: امید است بتوان از این بودجه بهره‌برداری حداکثری را داشته و عملکرد اینگونه باشد که این بودجه از حالت یک ساله خارج و عملکرد مثبت وزارت نیرویی‌ها باعث تصویب و تکرار احکام این بودجه شود.

به گفته وی بودجه مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال ۹۹ بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد.

وزیر نیرو افزود: اصلاح قیمت فروش انرژی به صنایع بزرگ انرژی‌بر به حکم قانون صورت گرفت و موجب منابع درآمدی قابل‌ملاحظه‌ای بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان شد که البته مصارف هم به درستی در خود قانون بودجه تعریف شده است.

اردکانیان با اشاره به شعار سال و لزوم پیاده‌سازی آن خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که وزارت نیرو مثل سال گذشته یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های مخاطب برای نامگذاری شعار سال رهبر معظم انقلاب است. در عرصه تولید به عنوان دو زیرساخت، برنامه و فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد و پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هم باید در وهله اول معطوف به مجموعه‌های تولیدکننده در داخل این صنعت باشد.

وزیر نیرو با اشاره به ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: این پویش، سه‌شنبه همین هفته ۱۷ فروردین‌ماه با تمرکز بر طرح‌های صنعت برق، کار خود را در سال جدید آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: جلسه‌هایی را نیز طی همین هفته با شرکت‌های مادر تخصصی برای قطعی کردن برنامه پویش تا پایان سال ۱۴۰۰ و البته برای به اتمام رساندن طرح‌هایی که تا پایان دولت دوازدهم وعده داده شده خواهیم داشت.

اردکانیان اضافه کرد: تا پایان این دولت در بخش سدهای مخزنی، شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ظرفیت جدید نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و طرح‌های سازوکاری، سعی خواهیم شد با تجربه دو سال قبل، برنامه پویش ۱۴۰۰ دقیق‌تر و منظم‌تر جلو برده شود.

وی افزود: در سال جدید که طلیعه آن با اعیاد شعبانیه است و کم کم به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رویم، با مصرف صحیح و مدیریت دقیق همکاران سعی خواهد شد که تابستان کم مشکل و بی‌مشکلی را سپری کنیم.

وزیر نیرو گفت: جا دارد که از سوی دولت دوازدهم از دست‌اندرکاران صنعت آب و برق تشکر کنم که افتخار سخنگویی‌شان را در مجامع و محافل داشتم. انصافاً جامعه و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب، مدیران ارشد و افکار عمومی هم در تشویق، دلگرمی دادن، پشتیبانی و حمایت کم نگذاشتند.

وی همچنین با یادآوری تداوم پویش#هرهفته_الف_ب_ایران در نیمه دوم فروردین سال ۹۹ و تشکیل نخستین نشست آن با حضور رئیس جمهوری در خصوص طرح‌های آب و برق استان تهران گفت: اعلام شد که ۲۵۰ طرح بزرگ و مهم را می‌خواهیم در طول سال با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم و بخشی از این طرح‌ها به طرح‌های ساز و کاری اختصاص یافت. شاید از این نظر بشود گفت که پویش سال گذشته با کمی اغماض نقطه عطفی در عرصه فعالیت‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم بود.

کد خبر 484841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.