آغاز فعالیت قطارهای ضد کرونا در ایتالیا

مدیران بخش حمل و نقل قطارهای شهری ایتالیا گام بلندی در راستای مبارزه با پاندمی کووید -۱۹ برداشته‌اند و قرار است تا پایان ماه آوریل، اقدامات متعددی در این زمینه انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایتالیا یکی از کشورهایی است که تا کنون بیشترین لطمه را از سرایت ویروس کرونا متحمل شده و با وجود اعمال اقداماتی سختگیرانه، همچنان با افزایش آمار ابتلا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. مقامات رسمی در بخش‌های مختلف کشور هر یک به نحوی تلاش کرده‌اند به زنجیره شیوع کووید -۱۹ در کشور خاتمه دهند اما با ناکامی نسبی در این زمینه مواجه شده‌اند. اما اخیراً مدیران بخش حمل و نقل قطارهای شهری نیز وارد عمل شده و از همکاری بی‌وقفه خود برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داده‌اند.

در این راستا، قرار است تا پایان ماه آوریل، قطارهای بدون کووید -۱۹ بین شهرهای رم و میلان به فعالیت بپردازند. البته رئیس راه آهن شهری از گسترش سفر چنین قطارهایی به سایر شهرها خبر داده و اعلام کرده است گردشگران تابستانی کشور می‌توانند برای سفر خود به سایر شهرهای ایتالیا نیز از این قطارهای ایمن بهره‌مند شوند. بدون شک، ترویج سفر ایمن در کشور ایتالیا منجر به گرایش بیشتر گردشگران به سفر در آن خواهد شد و رونق اقتصادی را در این صنعت به دنبال خواهد داشت.

عملکرد قطارهای بدون کووید -۱۹ به این صورت خواهد بود که تمام مسافران و پرسنل قطار پیش از سوار شدن و آغاز سفر مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت ابتلا به ویروس کرونا، از سوار شدن آن‌ها به قطارها جلوگیری می‌شود. برای این کار، کارکنانی از صلیب سرخ ایتالیا به انجام تست کرونا از تمام افراد می‌پردازند و جواب را به صورت آنی آماده می‌کنند. در نتیجه، تمام مسافران با اطمینان خاطر از نبود هیچ‌گونه اثری از وجود ویروس کرونا سفر خود را از طریق قطارهای شهری آغاز می‌کنند.

آغاز فعالیت قطارهای ضد کرونا در ایتالیا

کد خبر 484810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.