پیامک "توقیف خودرو" جعلی است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی توقیف خودرو به گوشی تلفن همراه رانندگان خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: مجرمان سایبری اخیراً در شگردی جدید با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه "حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شده است"، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص شوند.

وی با بیان اینکه این سایت جعلی مانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند، افزود: سایت جعلی از کاربر می‌خواهد فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته و موجودی آن خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی است و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 484802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.