از تور واکسن در روسیه برای ترک‌ها تا تولید واکسن سینوفارم در امارات

واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف در صدر اخبار دنیا قرار دارد؛ در این میان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی و واکسن چینی سینوفارم در کشورهای مختلف مورد توجه برخی از ایرانیان است.

به گزارش ایمنا مصر یک محموله ۸۵۴ هزار عددی واکسن کرونا را از طریق مکانیسم کوواکس دریافت کرد. این محموله بخشی از ۴۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ است که مصر قرار است از طریق GAVI دریافت کند. سخنگوی وزارت بهداشت و سلامت مصر در بیانیه ای اعلام کرد واکسن آسترازنکا ارسالی نیز از سازمان بهداشت جهانی و هم از سازمان دارویی مصر برای استفاده اضطراری تاییدیه گرفته است. وی افزود: این محموله قبل از واکسیناسیون کارگران پزشکی، افراد مسن و گروه‌های واجد شرایط شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن در آزمایشگاه‌های مقامات آزمایش می‌شود. مصر حدوداً دو ماه قبل یک محموله ۵۰ هزار دوزی واکسن آسترازنکا دریافت و از آن برای شروع واکسیناسیون کادر درمان خود استفاده کرده بود

تور واکسیناسیون در روسیه برای ترک‌ها

روزنامه ترکی حریت گزارش داد شرکت‌های مسافرتی این کشور شروع به برگزاری تورهای واکسیناسیون به روسیه برای کسانی که نمی‌خواهند منتظر دریافت واکسن کووید ۱۹ شوند، کرده‌اند. تورها شامل بازدید از مسکو، هزینه هتل و پرواز و واکسیناسیون است. همچنین به کسانی که واکسن دریافت کنند گواهی دریافت واکسن داده می‌شود. در این گزارش آمده افرادی که تور را بخرند دو بلیت رفت و برگشت دریافت خواهند کرد: «به عنوان مثال، اگر اولین پرواز در ۱۵ آوریل باشد، بلیط پرواز دوم برای تاریخ ۶ مه تنظیم می‌شود. در هر دو عزیمت ۲ شب اقامت در مسکو وجود دارد واکسیناسیون به محض رسیدن به مسکو انجام می‌شود. واکسیناسیون در کلینیکی انجام می‌شود که ما در آنجا توافق انجام داده‌ایم؛ واکسن اسپوتنیک وی به مسافران تنظیم خواهد شد.»

طبق اعلام وزارت بهداشت ترکیه، بیشتر از ۸.۴ میلیون نفر از اهالی این کشور تا امروز یک دوز واکسن ویروس کرونا و ۶.۶ میلیون نفر هم هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.

از تور واکسن در روسیه برای ترک‌ها تا تولید واکسن سینوفارم در امارات

ساخت واکسن سینوفارم در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی تولید واکسن سینوفارم چین را از ماه آوریل آغاز می‌کند و به کشورهای حوزه خلیج فارس کمک می‌کند برنامه‌های تأمین ویروس کرونا در سراسر جهان را تسریع کند. صنایع دارویی خلیج فارس، معروف به جولفار، اولین کشوری بود که تاییدیه را برای استفاده عمومی در ماه دسامبر تصویب کرد و اعلام کرد این واکسن ۸۶ درصد در جلوگیری از کووید ۱۹ مؤثر است.

امارات متحده عربی برای حدود ۸۰ درصد جمعیت خود حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده است و از این لحاظ دومین کشور جهان محسوب می‌شود. در این کشور واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک و سینوفارم مورد استفاده قرار گرفته‌اند، امارات در ماه پیش شروع به ارائه دوز «تقویت کننده» سوم واکسن سینوفارم به کسانی که پس از دو دوز واکسن تولید آنتی بادی کافی نداشتند، کرده است.

وزیر امور خارجه امارات اخیراً گفته دو کشور اکنون در حال بررسی روش‌های همکاری برای مبارزه با همه‌گیری در خاورمیانه و آفریقا هستند، از جمله ایجاد یک مکانیسم بین‌المللی برای سهولت سفر به این دو کشور برای تزریق واکسن. وی همچنین گفت: «دو کشور تلاش خواهند کرد تا تولید دو جانبه واکسن‌ها را تسریع کنند تا کمک زیادی به اطمینان برای در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن واکسن‌ها کنند.»

جولفار، تأسیس شده در سال ۱۹۸۰ در رأس الخیمه یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در خاورمیانه و آفریقا است.

ترجمه: دکتر امیر صدری / روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

کد خبر 484787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.