۵۰۰ دانش‌آموخته ایرانی از طرح جایگزینی خدمت نظام وظیفه استفاده کردند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی، انجام طرح‌های پژوهشی را در کشور توسعه داد.

به گزارش ایمنا، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به دنبال بازگرداندن و استفاده از توان متخصصان ایرانی خارج از کشور به نفع توسعه فناورانه کشور است.

 کاری که در قالب ارائه فرصت مطالعاتی، راه اندازی کسب و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های فناور، خدمت نظام وظیفه تخصصی، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی اجرایی شده و روشی مؤثر برای برقراری ارتباط مؤثر میان متخصصان با مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور محسوب می‌شود.

اجرای طرح جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی به عنوان یکی از نقاط قوت این برنامه توانسته است ۵۰۰ نفر از دانش آموختگان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا را به جای گذراندن دوره سربازی به ارائه طرح‌های پژوهشی تشویق کند.

این طرح شامل انجام یک پروژه تحقیقاتی در مدت حداقل ۱۴ ماه به عنوان جایگزین خدمت نظام وظیفه عمومی است که با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

در این برنامه امکان انجام پروژه جایگزین در خارج از کشور برای دانش‌آموختگان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا با سابقه همکاری با مراکز فناور معتبر خارجی یا عضو هیات علمی ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا وجود دارد.

کد خبر 484776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.