بورس امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۸.۰۷۰ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۹۵ واحدی به سطح ۱۷.۹۰۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۴۹.۸۸۹ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۶۹ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _یکشنبه ۱۵ فروردین ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۱۳.۴۱۴ واحدی به سطح ۱.۲۶۹.۵۳۴ واحد رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۱.۲۰۳ واحدی در سطح ۴۳۹.۹۱۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۱.۰۵ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۲۷ درصد را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۱۸.۰۷۰ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۹۵ واحدی به سطح ۱۷.۹۰۷ واحد رسید.

ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۴۹.۸۸۹ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۸۶۹ میلیون برگه سهم بود. همانطور که مشاهده می‌شود حجم و ارزش معاملات به شدت کم شده است و بازار در وضعیت عدم نقد شوندگی قرار دارد، صف‌های فروش جمع‌آوری نمی‌شود و پول جدیدی به بازار تزریق نمی‌شود و هنوز مشخص نیست برنامه سازمان بورس برای سال جاری به چه صورتی خواهد بود. لازم است زمانی که یک نهاد از بازار سرمایه تأمین مالی می‌کند پس از تأمین مالی خود بازار را به حال خویش رها نکند، برخی از سهامداران در ضررهای بیش از ۵۰ درصد هستند از زمان گفته شدن همه چیز را به بورس بسپارید تا اکنون بخش زیادی از سرمایه مردم از دست رفته است و صندوق‌های واگذار شده به مردم مانند پالایش در ضرر هستند.

دبیر انجمن سیمان می‌گوید: "در جلسه با وزارت صمت الگوهای مختلفی را برای قیمت گذاری ارائه دادیم؛ امیدواریم فرایند طوری شود که قیمت واقعی شود. ما مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم زیرا برای حفظ صنعت سیمان باید قیمت شناور مدنظر باشد. پیشنهاد دادیم که در سال ۱۴۰۰ همه صنوف مرتبط با صنعت سیمان را شناسنامه دار کنیم. مدت‌ها است که در خصوص قیمت گذاری دستوری در بازار سیمان صحبت کرده‌ایم، اینکه چیزی را حل نمی‌کند و صرفاً منجر به ایجاد رانت می‌شود شما این مدت به هر قیمت گذاری دستوری که انجام شده نگاه کنید می‌بینید در کنارش یک بازار موازی هم ایجاد شده و رانت توزیع شده است امید است در سال ۱۴۰۰ این قیمت گذاری‌های دستوری حذف شود و به گونه‌ای نظارت شود که منافع قیمت‌های بالاتر به سمت کارگران برود نه به سمت دلالان".

حدود ۱۰ درصد مالیات کشور را سهامداران از محل نقل و انتقال سهام طی سال ۹۹ پرداخت کرده کرده‌اند ۱۷ همت مالیات نقل و انتقال سهام بوده است و قابل توجه است که نه تنها ۱۰ درصد مالیات توسط بازار سرمایه پرداخت شد بلکه بلکه با فروش اوراق در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری و سهام عادی بر اساس برآوردها بیش از ۲۰۰ همت تأمین مالی شده است و پس از این فرایند تأمین مالی دیگر از بازار حمایت نشده است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه می‌گوید: "رکوردهای جدیدی در تولید آهن اسفنجی محقق شده تا در سال ۱۴۰۰ به هدف تولید ۷.۲ میلیون تختال (اسلب) برسیم". این موضوع بسیار مفید است و باعث افتخار است اما لازم است گفته شود که این رویدادها باید نمود عینی داشته باشد یعنی اگر بهبودی در وضعیت کارخانه اتفاق می‌افتد باید در سهام آن هم مشخص باشد نه اینکه سهم این شرکت به صورت کلی در صف فروش باشد.

وضعیت بورس با حضور دژپسند و رئیس سازمان بورس در مجلس بررسی می‌شود، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: چشم‌انداز بازار سرمایه در جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی می‌شود.(تسنیم) این مدت جلسات زیادی گذاشته شده است اما در واقعیت هیچ تأثیری نداشته است و یا تأثیر بسیار کم و در حد چند روز بوده است از عزیزان خواهش می‌شود که با دقت بیشتری معضلات بورس را بررسی کنند.

گزارش بسیار خوب از فملی، رشد ۸۷ درصدی فروش سالانه

شرکت ملی صنایع مس ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۷۲,۷۰۳,۱۰۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۲۶% افزایش داشته است. فملی با سرمایه ثبت شده ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۴۱۹,۴۰۱,۳۸۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷% رشد داشته است

رشد ۱۰۲ درصدی فروش کساوه

شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۶۵۷,۸۶۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۱۴% افزایش داشته است. کساوه با سرمایه ثبت شده ۵۲۹,۵۵۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۵,۷۲۰,۹۲۵ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۲% رشد داشته است.

فروش بسیار خوب از پکویر

شرکت کویر تایر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱,۵۸۸,۹۰۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۲۲% افزایش داشته است. پکویر با سرمایه ثبت شده ۲,۱۸۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۳ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ مبلغ ۴,۱۳۷,۸۰۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۳% رشد داشته است.

رشد ۶۰ درصدی درآمد بمپنا

شرکت تولید برق عسلویه مپنا طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۲۳۶,۶۶۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۷۹% افزایش داشته است. بمپنا با سرمایه ثبت شده ۷۲۸,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۳,۰۳۷,۳۹۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰% رشد داشته است.

رشد ۹۵% درآمد پتروشیمی جم

شرکت پتروشیمی جم طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۳۱,۷۲۲,۴۴۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۸۲% افزایش داشته است. جم با سرمایه ثبت شده ۱۳,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۲۶۲,۸۵۹,۴۱۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵% رشد داشته است

رشد ۸۶ درصدی فروش افق کوروش

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۱۷,۸۹۶,۰۵۲ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۲% افزایش داشته است. افق با سرمایه ثبت شده ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۱۵۲,۷۰۷,۷۴۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۸% رشد داشته است.

رشد ۲۲۷ درصدی فروش کاما

شرکت باما طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ معادل ۳۶,۴۰۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۹۵% کاهش داشته است. کاما با سرمایه ثبت شده ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۷,۴۰۷,۲۷۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۷% رشد داشته است.

نقشه بازار

بورس امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 484756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 1
    چه رشدی چرا ما نمیبینیم این رشدو هر روز منفی میشه که آخه.