فراخوان دومین دوره جایزه شهید اندرزگو منتشر شد

فراخوان دومین‌ دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو توسط دبیرخانه این‌ رویداد منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جایزه شهید اندرزگو، فراخوان دومین‌دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به‌تازگی توسط دبیرخانه این‌رویداد منتشر شده است.

در متن این‌فراخوان آمده است: جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با همراهی ناشران، نویسندگان و پژوهشگران متعهد و دلبسته به انقلاب اسلامی توانست خلأ وجود یک جایزه مردمی، هدفمند و راهبردی برای تقدیر از کتاب‌های تولید شده در بیان و روشنگری حقایق دوران رژیم پهلوی را در دوره نخست تا حدی برطرف نماید. جایزه‌ای که علاوه بر تقدیر از مؤلفان و ناشران منجربه شکل‌گیری یک جریان‌سازی تولیدی برای مقابله با تحریف و تطهیر تاریخ رژیم پهلوی‌ها شود.

اینک در دهه پنجم انقلاب اسلامی و گام دوم این انقلاب شکوهمند، مجمع ناشران انقلاب اسلامی درنظر دارد با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی و مراکز انقلابی مرتبط با کتاب و محتوا، دومین دوره جایزه مردمی و ادبی شهید سیدعلی اندرزگو را برگزار کند. رویکرد این جایزه بیان و روشنگری حقایق درباره دوره منحوس پهلوی‌هاست و اینک قرار است پس از گذشت دوسال از برگزاری نخستین دوره این جایزه، دومین دوره آن با آرمان برجسته‌نمایی و تقدیر از کتاب‌ها و آثار تولیدی با موضوع مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها به همت مراکز و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برگزار شود.

مشروح متن فراخوان دومین دور جایزه شهید اندرزگو به این‌ترتیب است:

دبیرخانه دائمی جایزه مردمی و ادبی «شهید سیدعلی اندرزگو»، برای برگزاری دومین دوره جایزه، از تمامی پدیدآورندگان و ناشران در سه گروه داستان بلند و رمان بزرگ‌سال، داستان و شعر کودک و رمان نوجوان و همچنین روایت تاریخ دعوت می‌کند تا آثار خود را با درون‌مایه‌های مقابله با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و همچنین بیان حقایق و روشنگری درباره آن دوران به دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو ارسال نمایند.

• پذیرش آثار

دبیرخانه دائمی جایزه شهید سیدعلی اندرزگو آن‌دسته از آثاری را که دارای شرایط زیر باشند، پذیرش و به هیئت‌های علمی مختلف ارجاع می‌دهد:

۱. کلیه آثار چاپ اول سال‌های ۹۸ و ۹۹ در موضوعات جایزه؛

۲. آثار منتشرنشده در قالب‌ها و موضوعات موردنظر جایزه از نویسندگان دارای حداقل یک کتاب چاپی؛

۳. دارای درون‌مایه‌های مقابله‌گری با تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها و روشنگری درباره آن دوران؛

۴. روایت زندگی شخصیت‌های مؤثر و برجسته در پیروزی انقلاب اسلامی.

• مهلت و شیوه ارسال آثار

پدیدآورندگان می‌توانند دونسخه از آثار خود را، از چهاردهم فروردین‌ماه لغایت دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ برای دبیرخانه دائمی جایزه شهید سیدعلی اندرزگو به نشانی تهران، خیایان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک ۱۴۰، مجمع ناشران انقلاب اسلامی ارسال نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به آدرس www.mananashr.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه جایزه شهید سیدعلی اندرزگو تماس حاصل کنند.

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۹۷۶۴۸۲، داخلی ۲۰۸ و ۲۰۹

کد پستی: ۱۳۱۴۶۷۳۸۸۴

• زمان برگزاری جایزه

زمان برگزاری جایزه، شهریورماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با ایام شهادت شهید سیدعلی اندرزگو برگزار خواهد شد. زمان دقیق و محل برگزاری جایزه متعاقباً توسط دبیرخانه از طریق رسانه‌ها اعلام می‌گردد. برگزیدگان جایزه شهید اندرزگو در آیین سالانه اهدای این جایزه معرفی و تجلیل خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جوایزه نقدی، معنوی و فرهنگی، لوح یادبود و نشان جایزه شهید سیدعلی اندرزگو اهدا خواهد شد.

کد خبر 484745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.