۲۱ پارکینگ جدید در تهران ساخته می شود

در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران ردیفی برای ساخت ۱۹ پارکینگ جدید در ۱۱ منطقه اختصاص یافته است. این علاوه بر دو پارکینگ نیایش و فرهنگ است که فرآیند ساخت آن از پیش شروع شده است.

به گزارش ایمنا، بودجه ۱۴۰۰ پایتخت امسال برای نخستین بار ردیف‌های بودجه‌ای را به ساخت ۱۹ پارکینگ جدید و ۲ پارکینگ نیمه تمام اختصاص داده است. از جمله پارکینگ‌های جدید که در بودجه به آن اشاره شده عبارت است از:

منطقه ۲

احداث و تجهیز پارکینگ‌های زیر سطحی میدان فرهنگ

منطقه ۳

مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ عمومی شیخ بهایی

منطقه ۴

احداث و تجهیز پارکینگ طبقاتی بخشایش

منطقه ۱۰

احداث پارکینگ گلستانی

منطقه ۱۱

احداث پروژه تجاری و پارکینگ باغ دامپزشکی

احداث پروژه تجاری و پارکینگ ترمینال کاوه

منطقه ۱۲

احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (باغچه حاج عباس)

احداث مجتمع تجاری، فرهنگی، اداری و پارکینگ گاراژ بوربور

احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (انبار گندم (۱))

احداث مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ (انبار گندم (۲))

منطقه ۱۴

احداث پارکینگ مکانیزه محلی در سطح محلات منطقه

منطقه ۱۶

توسعه پارکینگ علی آباد جنوبی جنب ایستگاه مترو

توسعه پارکینگ خزانه شمالی جنب پارک بعثت

منطقه ۱۷

احداث نیروگاه خورشیدی و مجموعه تفریحی ورزشی در بام پارکینگ طبقاتی

احداث مجتمع پارکینگ طبقاتی و تجاری در زمین موصوف به حوضچه زمزم

احداث پارکینگ طبقاتی در زمین موصوف به گاراژ امینی

منطقه ۱۹

تخریب نوسازی زمین راهور جهت پارکینگ طبقاتی

تجهیز، نوسازی، راه اندازی و بهره برداری از پارکینگ شمال بوستان ولایت

منطقه ۲۰

احداث پارکینگ طبقاتی و تجاری روبروی فروشگاه شهروند

ساخت پارکینگ‌های نیمه تمام

پارکینگ‌های نیمه تمام نیز از چشم مدیریت شهری دور نمانده و بودجه این پروژه‌ها نیز در بودجه پیش بینی شده است. احداث پارکینگ طبقاتی نیایش و احداث و تجهیز پارکینگ‌های عمومی طبقاتی، پارکینگ فرهنگ از جمله پارکینگ‌های نیمه تمامی است که در بودجه به آن توجه شده است.

مجوز جذب مشارکت بخش خصوصی

بر اساس این گزارش کمبود پارکینگ در تهران زمانی خود نمایی کرد که مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به استفاده از خودروی شخصی شدند. مدیریت شهری تهران به این موضوع به صورت کاملاً جدی نگاه کرده و برای نخستین بار ردیف بودجه‌ای به ساخت پارکینگ اختصاص یافته است. محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران این اقدام را شروع نهضت ساخت پارکینگ در تهران دانسته است.

در بودجه سال ۱۴۰۰ عوارض تأمین پارکینگ با عنوان «درآمد ناشی از عدم امکان تأمین پارکینگ» پس از واریز به حساب تمرکز درآمد اختصاصی شهرداری، بدون هرگونه دخل و تصرف و مسدودی به صورت صد در صد تخصیص یافته محسوب می‌شود و به حساب سازمان حمل و نقل و ترافیک واریز می‌شود تا آن سازمان صرفاً در ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان «احداث پارکینگ محله‌ای از محل درآمد ناشی از اخذ عوارض تأمین پارکینگ» هزینه کند.

به گزارش شهر؛ شناسایی، کدگذاری و شناسنامه‌دار نمودن کلیه پارکینگ‌ها و محل‌های پارک دائمی شهر اعم از خصوصی، عمومی و حاشیه معابر با به‌کارگیری آخرین تکنولوژی هوشمند از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قانونی شهرداری تهران قرار گرفته است. این در حالی است که با حذف پارکبان‌ها در مدیریت دوره پنجم شهر تهران، طبق اعلام اعضای شورای شهر، شهرداری از پارک حاشیه‌ای هیچ درآمدی کسب نکرده است. مصوبه بهینه سازی چرخه اجرایی، هماهنگی و نظارت بر احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر تهران توسط شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی مصوب سال ۱۳۸۳ شورای اسلامی شهر تهران است اما این مصوبه با بی مهری روبرو شده بود و امسال مدیریت شهری اما برای مشارکت بخش خصوصی اهمیت قائل شده و به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود نسبت به مجوز ساخت، همراه با تسهیلات و امتیازات تشویقی از قبیل صدور پروانه‌های تجاری و … با مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت احداث پارکینگ‌های طبقاتی عمومی به‌گونه‌ای که ماهیت و عملکرد این مستحدثات پارکینگ عمومی باشد، اقدام کند.

کد خبر 484727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.