اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک فاش شد

اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک در فضای مجازی فاش شده است. این اطلاعات شامل شماره تماس، نام کاربری و موقعیت مکانی افراد می‌شود.

به گزارش ایمنا، اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک در وب سایتی مخصوص هکرها قرار گرفته است. هرچند به نظر می‌رسد این اطلاعات قدیمی باشند، اما با این وجود نمونه‌ای از انبوه اطلاعاتی است که فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر جمع آوری می‌کنند.

نشریه «بیزینس اینسایدر» نخست از اطلاعات افشا شده خبر داد. طبق گزارش جدید اطلاعات مربوط به کاربران ۱۰۶ کشور شامل شماره تماس، نام کاربری فیس بوک، نام کامل، موقعیت مکانی، تاریخ تولد و آدرس ایمیل است.

البته این پدیده جدیدی نیست و سال‌ها است که فیس بوک با چالش امنیت اطلاعات دست و پنجه نرم می‌کند. شبکه اجتماعی مذکور در سال ۲۰۱۸ میلادی ویژگی مخصوصی را که به کاربران اجازه می‌داد با استفاده از شماره تماس، کاربر دیگری را جستجو کنند، غیرفعال کرد. این امر پس از آنکه شرکت «کمبریج آنالایتیکا» به اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیس بوک بدون رضایت آنها دسترسی یافت، اتفاق افتاد.

در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی نیز محققان امنیت سایبری اکراینی مخزن اطلاعاتی حاوی نام، شماره تماس و نام کاربری بیش از ۲۶۷ میلیون کاربر فیس بوک را که بیشتر در آمریکا ساکن بودند، در فضای مجازی کشف کردند. البته هنوز مشخص نیست اطلاعاتی که به تازگی فاش شده با این مخزن مرتبط باشد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به بیانیه فیس بوک در این باره اشاره می‌کند. طبق این بیانیه اطلاعات مذکور بسیار قدیمی و مربوط به اختلالی است که در آگوست ۲۰۱۹ میلادی برطرف شده است.

منبع: مهر

کد خبر 484718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.