رقابت‌های انتخاباتی باعث تهمت به مسئولان شهرداری نشود

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زیبنده نیست که رقابت‌های انتخاباتی باعث ایجاد فضایی مسموم و دلزدگی در اقشار مختلف جامعه و تهمت زدن به مسئولین اجرایی خصوصاً شهرداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سال گذشته را با وجود تمام سختی‌ها با سربلندی طی کردیم. با توجه به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های سخت و شیوع کرونا که بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرد، اقشار آسیب پذیر با مشکلاتی رو به رو شدند که با همه این موارد توانستیم سال ۹۹ را به پایان برسانیم.

وی با بیان این که امسال به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر سالی حساس و تأثیر گذار را پیش رو داریم، افزود: اولین گام جهت عبور از این شرایط سخت ایجاد فضای همدلی، اتحاد و تلاش جهت کسب اعتماد بیشتر در بین اقشار مختلف جامعه است.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیش نیاز این کار پایبندی به اخلاق اسلامی، دستورات دینی و رعایت حقوق شهروندی است؛ در فضای غیرشفاف، طرح اتهامات بی‌اساس و احترام نگذاشتن به افکار عمومی، داشتن حس برتری نسبت به مردم و تشویش اذهان عمومی و بی ارزش نشان دادن خدمات ارائه داده شده به مردم، نتیجه‌ای جز زیان به کلیت نظام جمهوری اسلامی در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همه کسانی که در این کشور در سایه نظام جمهوری اسلامی زیسته‌اند و وظایف خود را انجام داده‌اند صاحبان حق در این کشور هستند و طرح مطالبی از قبیل این که "تاکنون کجا بوده‌اید؟ " باعث سلب حقوق مردم و ضربه بر پیکره مردم سالاری دینی می‌شود.

معین با بیان این که در جهان، انتخابات بهانه‌ای برای ایجاد همدلی، اتحاد و نظرسنجی در بین مردم است، اضافه کرد: اهمیت این رویداد به اندازه‌ای است که آن را در فضای بین‌المللی برای سنجش مشروعیت حکومت‌ها می‌شناسند که بر این اساس دستگاه‌ها و نهادهای مسئول وظیفه دارند زمینه حضور همه سلیقه‌ها را در چهارچوب قانون در انتخابات فراهم کنند.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم که امامان جمعه، مسئولان، اساتید دانشگاهی و آموزشی و گروه‌های سیاسی در این شرایط رعایت تقوای الهی، حدود شرعی و حفظ حقوق یکدیگر را توصیه کنند زیرا زیبنده نیست که رقابت‌های انتخاباتی باعث ایجاد فضایی مسموم و دلزدگی در اقشار مختلف جامعه و تهمت زدن به مسئولین اجرایی خصوصاً شهرداری شود.

معین خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقتصاد جامعه، اقدامات زیر بنایی سنگین در شهر مانند حفظ و ارتقا سطح خدمات عمومی در زمینه حمل و نقل، فضای سبز، نظافت شهر، حفظ محیط زیست و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی انجام شده که قابل طرح و تقدیر است، امیدوارم در آینده نیز شاهد اقدامات عمرانی و ارائه خدمات بیشتری در شهر باشیم.

کد خبر 484694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.