تاخیر در واکسیناسیون عمومی برای مردم قابل پذیرش نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: واکسیناسیون در کشور تاکنون به یک درصد جمعیت هم نرسیده است که برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) در نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ با تبریک سال نو به شهروندان اظهار کرد: امسال نیز نوروز تحت تأثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأخیر مسئولان در فرایند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم به نحوی که مبتلایان روزانه پنج رقمی و تعداد قربانیان نیز در حد سه رقمی شده است.

وی ادامه داد: در حالی که برخی کشورهای اروپایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تقویت کرده‌اند، کاهش رعایت موارد ایمنی، به خصوص زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از برپایی تجمعات غیرضروری در کاهش پیک چهارم کرونا مؤثر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تأخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد جمعیت هم نرسیده است نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی درحال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: این تأخیر خسارات بسیار بیشتری از هزینه واکسیناسیون بر نظام سلامت، اقتصاد، آموزش و فضای عمومی جامعه وارد می‌کند.

کد خبر 484684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.