افزایش ۵ برابری آمار کرونای انگلیسی در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعداد مبتلایان به کرونای انگلیسی در این منطقه با اضافه شدن ۳۰ مورد دیگر به ۳۸ نفر رسیده است و تقریبا ۵ برابر شده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس با جهش انگلیسی در منطقه کاشان، اظهار کرد: پیش از این ۸ مورد کرونای انگلیسی در منطقه کاشان ثبت شده بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مبتلایان این نوع کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در حال افزایش و تاکنون به ۳۸ مورد رسیده است، با توجه به گردش این نوع از ویروس کرونا در منطقه کاشان، به احتمال زیاد در روزهای آینده شیوع ویروس کرونای انگلیسی در منطقه غالب خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش موارد سرپایی و بستری کرونا ویروس ووهان و کرونا با جهش انگلیسی در منطقه کاشان نشان‌ دهنده شروع خیز جدید کرونا در این منطقه است و افراد باید دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را به طور جدی دنبال کنند و از برگزاری دورهمی‌ها خودداری کنند.

ساخت کیت تشخیص کرونا ویروس انگلیسی در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: افراد باید محدودیت‌ها را جدی بگیرند و از حضور در تجمع‌ها به ویژه در اماکن سربسته پرهیز کنند و در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به طراحی و تولید کیت تشخیص مولکولی سویه‌های جهش یافته ویروس کرونا در کاشان، تصریح کرد: این کیت تشخیصی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی و تولید شده است و قادر به تشخیص ۳ واریانت جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و برزیلی است.

دلاوری با تاکید بر این که در بررسی‌های چند روز اخیر موارد ابتلا به کرونا ویروس با جهش انگلیسی افزایش یافته است، افزود: در شرایط موجود لازمه کنترل بیماری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن و حذف تردد غیرضروری است تا بتوان چرخه شیوع بیماری کووید ۱۹ را کنترل کرد و از افزایش بیشتر آمار ابتلا، بستری و فوت بیماران پیشگیری کرد.

وی گفت: افزایش عادی انگاری‌ها و کاهش رعایت‌ها زمینه را برای افزایش مبتلایان ویروس کرونا و مرگ‌ومیرها فراهم می‌کند، همانطور که شاهد افزایش ۵ برابری کرونا ویروس با جهش انگلیسی در منطقه کاشان هستیم.

کد خبر 484654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.