تماس تلفنی رئیس جمهور فرانسه با نخست وزیر عراق

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه امروز(شنبه) در تماس تلفنی با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در مورد مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، تماس تلفنی رئیس جمهوری فرانسه با نخست وزیر عراق تنها چند روز پس از سفر نیچروان بارزانی رئیس اقلیم محلی کردستان عراق به پاریس صورت می‌گیرد که در جریان آن مسائل منطقه آسیای غرب و خلیج فارس هم مورد گفت‌وگو قرار گرفته بود.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که در این تماس تلفنی دو طرف در مورد چارچوب روابط دو جانبه عراق و فرانسه با موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها و راه‌های تقویت و پیشرفت آن به گونه‌ای که منافع ملت‌های دو کشور را تأمین کند، گفت‌وگو کردند.

مکرون و الکاظمی همچنین در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های تقویت آرامش و ثبات آن هم تبادل نظر کردند.

الکاظمی در این تماس تلفنی گفت که عراق به دور از تنش‌ها به ایجاد همکاری متعادل و مبادله روابط با همه شرکای بین‌المللی ادامه می‌دهد.

دفتر نخست وزیر عراق تصریح کرد: رئیس جمهوری فرانسه هم از مواضع بغداد در این زمینه و تلاش‌های الکاظمی که به نفع تقویت امنیت و ثبات بین‌المللی است، تمجید کرد و بر حمایت کشورش از عراق و تمایل به گسترش همکاری به ویژه از نظر اقتصادی و تمایل شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در عراق در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 484606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.